جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تأثیرات فرهنگی آگهی های بازرگانی تلویزیونی بر جامعه
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تأثیرات فرهنگی آگهی های بازرگانی تلویزیونی بر جامعه

تأثیرات فرهنگی در آگهی های بازرگانی تلویزیونی

تبلیغات به «آینه ای» گفته می شود که نشان دهنده ارزش های فرهنگی خاصی از کشور میزبان است که در آن وجود دارد.

این مقاله این استدلال را تقویت می کند که تأثیر فرهنگ در تبلیغات نه تنها بین بازارهای هدف (به عنوان یکی از آنها) متفاوت است.کشورها)، بلکه در داخل یک بازار هدف واحد و نسل هایی که آن را نمایندگی می کنند.

در این مطالعه ۲۲ ارزش فرهنگی غالب از تجزیه و تحلیل نمونه ای از ۸۰ آگهی تلویزیونی گرفته شده از سنگاپور و مالزی در سال ۱۹۹۸ شناسایی شده است.

مقایسه ارزش های فرهنگی شناسایی شده در دو کشور چندین مشاهده جالب را به دست می آورد.

آگهی های بازرگانی تلویزیونی که در مالزی نشان داده می شوند، ارزش «جنسیت» و «کار» را حمل نمی کنند، همچنین آگهی هایی که در سنگاپور نشان داده می شوند ارزش «اوقات فراغت» را به تصویر نمی کشند.

هر دو کشور تمایل قابل توجهی به استفاده از ارزش های نمادین تر از ارزش های ویژگی محصول در تبلیغات خرده فروشی نشان می دهند.

همچنین ارزش «فردگرایی» بیشتر در آگهی های بازرگانی تلویزیونی که در سنگاپور نشان داده می شود، نسبت به مالزی مورد استفاده قرار می گیرد.

این به احتمال زیاد به این دلیل است که مالزی هنوز در ترویج ارزش هایی که تصور می شود برای اجرای مقابله با کنوانسیون های تاسیس شده مردد است.

در مورد سنگاپور، دولت تا زمانی که از دین، زبان و نژاد بهره برداری نمی شود، در محتوای تبلیغاتی نسبتاً بی طرف بوده است.بنابراین بیشتر آگهی های تجاری تمایل دارند پیگیری های مادی گرایانه را به تصویر بکشند.

تبلیغات چگونه بر فرهنگ تأثیر می گذارد؟

شیوه ای که ما امروز با یکدیگر صحبت می کنیم با زبان رسانه ها و تلویزیون معما می شود—از تبلیغات گرفته تا مجموعه های تلویزیونی،

با ظهور فناوری های اینترنتی، ما به راحتی اثر ضربه ای مشابهی را نمی بینیم که در آن تبلیغات به بخشی از بحث های فرهنگ عامه تبدیل می شوند.

ما در طول زندگی بسیاری از بحث های میز شام را درباره تبلیغات مجله و تلویزیون به خاطر می آوریم،  دلیلش این است که تبلیغات هدفمند تا چه حد تاثیر می گذارد.

تأثیرات فرهنگی در آگهی های بازرگانی تلویزیونی

تبلیغات آنلاین

در حالی که اثبات شده است تبلیغات آنلاین بسیار موفقیت آمیز است، هنوز در بسیاری از بخش ها مانند بازاریابی B2B (تجارت به تجارت) استفاده نمی شود و در حال حاضر، بسیاری از کاربران امروزه از مسدود کننده های تبلیغات، مسدود کننده های پاپ آپ و حتی مسدود کننده های فلش استفاده می کنند.

هنوز هم، اگر می خواهید آن فیلم را ببینید که چگونه گروهی از دوستان یک زیردریایی را از دو وان، صندلی توالت، درب ماشین لباسشویی و سایر وسایل ساخته اند، باید از طریق آگهی ببینید.

تبلیغات آنلاین به پارامترهای سختگیرانه ای متکی است که احتمال بسیار کمی امکان دارد دوستان و خانواده در معرض تبلیغات مشابه من قرار بگیرند.

در حقیقت، به احتمال زیاد نویسندگان همکار که روی فناوری و فرهنگ تمرکز دارند، تبلیغات مشابهی را با من دیده اند، اما ما زندگی مشترک اجتماعی نداریم که در آن بتوانیم تفریحات خود را با قهوه رد و بدل کنیم.

تأثیرات فرهنگی در آگهی های بازرگانی تلویزیونی

بنابراین اشتراک فرهنگی که به نمایندگی های فیلم هایی که برخی کمپین های تبلیغاتی را جاودانه کرده اند وام می دهد.

حتی روش پشت تبلیغات هدفمند و گسترش آنها به برنامه ها و نظرسنجی های آنلاین باعث ایجاد زنگ خطر در ماه های اخیر شده است.

سال گذشته ، پس از اینکه ProPublica کشف کرد که ابزاری در فیس بوک که تبلیغات سیاسی و پسوند مرورگر آن را ردیابی می کند، تبلیغات سیاسی را که اطلاعات کاربر را برای مخاطبان هدف این آگهی ها جمع آوری می کند، شناسایی می کند،

بسیاری از گروه های حریم خصوصی به تجاوز به فناوری بزرگ در زندگی افراد خصوصی اعتراض کرده اند. این علاوه بر رسوایی Project Atlas در فیس بوک که به افراد (شامل نوجوانان) پول می داد تا نرم افزارهای جاسوسی VPN را بر روی تلفن های خود نصب کنند.  به دنبال مالکیت Onavo در سال ۲۰۱۴ توسط فیس بوک، یکی دیگر از برنامه های جمع آوری داده است که به کاربران کمک کرد تا میزان استفاده از داده های تلفن همراه خود را ردیابی کنند، اما به فیس بوک اجازه داد اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده افراد از تلفن همراه و برنامه های دیگر به دست آورد.

بسیاری از تکنیک های مشابه در بازاریابی مجدد در خارج از بخش بازاریابی رایج است و ترس بیشتر این است که دموکراسی توسط این ابزارهای فناوری که برای سودآوری در نظر گرفته شده بودند ربوده می شود اما اکنون به راحتی تحت تأثیر سیاسی قرار می گیرند.

بین تکنیک های بازاریابی مجدد در بخش های انتفاعی و عرصه های سیاسی، دسترسی فرهنگی ما به یک تصویر رسانه تصویری مشترک در مورد فعالیت های آنلاین وجود دارد.

ما دیگر بر اساس زبان یا منشا national ملی این کمپین های تبلیغاتی مرجع مشترکی نخواهیم داشت، از این رو ماهیت متمرکز در بازاریابی آنلاین به این معنی است که نشانه شناسی تبلیغات آنلاین دیگر یک عامل فرهنگی یکپارچه نخواهد بود، بلکه هرچه بیشتر شخصی می شود مانند برای هدف قرار دادن افراد به جای اجتماعات. به عنوان وسیله ای برای کسب درآمد، برای تبلیغ کنندگان یک موقعیت برنده است.

اما برای آن دسته از ما که از هنر تبلیغات خوش ساخت لذت می بریم، مجبور خواهیم بود هرگونه امید در جامعه ای در زندگی واقعی را برای بحث درباره این آثار پشت سر بگذاریم.

جمع بندی:

بکوشیم برای فرهنگ سازی صحیح و نیکو برای نسل های آینده و نگذاریم فرهنگ غنی کشورمان با پیروی از فرهنگ غلط غربی تاثیری منفی بر روی جامعه و کودکانمان بگذارد.

آگاه باشیم وقتی کودکانمان صرفا جهت شاد بودن و موزیکال بودن یک تبلیغ تلویزیونی به تقلید از آن آواز سر می دهد چه بازتابی برای او، خانواده و جامعه دارد.

و در آخر یادمان نرود برخی از پیشکسوتان حوزه تبلیغات چقدر با ظرافت و صداقت ادبیاتی ریبا بر زبانمان جاری می کردند.

 

نظر خود را با ما در میان بزارید