جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پرزنتیشن معاونت غذا و دارو استان البرز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرزنتیشن معاونت غذا و دارو استان البرز

موضوع: پرزنتیشن معاونت غذا و دارو با محوریت مسمویت ها و راه های پیشگیری از آن

هدف : آگاهی رسانی به عموم مردم در خصوص انواع مسمومیت ها و تلاش برای کاهش خطرات ناشی از مسمومیت

تهیه و تولید در: کانون آیینه هنر

 

 

پرزنتیشن ویدیویی نیاز یک ارائه موفق

پرزنتیشن ویدیویی چیست؟

پرزنتیشن یا همان ارائه مطلب، ارتباطی رسمی است که عموماً از جانب فردی که به آن ارائه دهنده یا پرزنتور (Presenter) می‌گویند انجام می‌شود.

عموما کاربرد پرزنتیشن‌ ها به این صورت است که فرد یا سازمانی قصد دارد اطلاعات یا توضیحاتی را مورد تفکر، ایده‌، محصول یا خدماتی ارائه کند.

بعنوان مثال مدیری می خواهد هدف از اجرای یک کمپین یا یک طرح را در سطح سازمان، منطقه یا کشور عنوان کند. یا یک تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات میخواهد توانمندی های مجموعه و کیفیت کالا یا خدمات و برتری های آن، نیاز جامعه و … را بررسی و به مخاطبان خود اعلام نماید.

 

انواع پرزنت :

پرزنت کلام محور :

در پرزنت کلام محور خود مدیر از آغاز تا پایان کالا یا خدمات خود را معرفی می نماید و در بهترین حالت با استفاده از عکس یا پاورپوینت به صحبت های خود ساختار تجسمی می دهد. موفقیت این نوع پرزنت کاملا وابسته به توانایی برقراری ارتباط پرزنتر با جمع، شیوایی کلام و داشتن صدای رسا و واضح، داشتن تسلط بر جمع مخاطب و … می باشد. لذا در صورتی که پرزنتر در این حوزه توانمند نباشد مواردی از جمله خسته شدن مخاطب، عدم علاقه مندی به شنیدن ادامه صحبت اتفاق می افتد و ممکن است پرزنتر بخشی از صحبت های خود را فراموش کند.

پرزنت ویدیو محور :

پرزنت ویدیو محور که صرفا با ویدیویی محصول یا خدمات را معرفی می نماید در زمانی کاربرد خواهد داشت که مجموعه فروشنده امکان حضور در جمع خریداران را ندارد اما می خواهد خدمات یا محصولات خود را معرفی نماید، یا خریداران در کشورهای دیگری زندگی می کنند و زبان آنها متفاوت است. یا فرض کنید قراری با مدیران مجموعه ای بزرگ دارید و مدیران عموما وقت اندکی برای شنیدن توان های تولید و خدماتی شما دارند در این حالت قبل از هرگونه قرار ملاقات می توانید پرزنتیشن ویدیویی خود را برای مخاطبان یا خریداران ارسال نمایید و در قرار ملاقات مدیران یا خریداران می دانند شما کدام مجموعه هستید و چه کالا یا خدماتی برای فروش دارید که این امر شما را یک گام از رقیبانتان جلوتر خواهد برد.

پرزنت ترکیبی :

 در پرزنت ترکیبی شما ویدیو پرزنتیشن خود را به نمایش می گذارید و در خلال نمایش ویدیو اطلاعات اولیه ای از مخاطب خود دریافت می کنید همانند : کاتالوگ، بروشور یا زمانی خواهید داشت تا ذهن خود را برای اجرای جلسه آماده نمایید. همچنین در زمان پخش پرزنتیشن تصویری خود می توانید بر قسمت هایی که برای مشتری شما دارای اهمیت بیشتری است تاکید نمایید. یکی از موفق ترین نوع پرزنت ها این نوع ار پرزنت کردن می باشد که عموما حس اعتماد را در خریدار یا مخاطب ایجاد می کند و همچنین به پرزنتر تسلط و اعتماد به نفس بالاتری را خواهد داد.

با داشتن یک پرزنت حرفه ای، مدیریت زمان در دست شماست

در حقیقت نمونه‌های زیر می‌توانند چند مثال از این موضوع باشند:

مدیری که قصد دارد با بیان فعالیت‌های سال مالی گذشته، افزایش بودجه را اعلام کند.
سخنران یا مدیری که در سمینار یا همایش قصد دارد یک دوره آموزشی را معرفی کند
کارشناسی که در جلسه‌ای قصد دارد از محصول جدید شرکت خود رونمایی کند.
و….
بنابراین مثال‌های پرزنتیشن بسیار زیاد هستند و عملاً بسیاری از ما در طول روز بارها و بارها در حال انجام این کار هستیم. گاهی اوقات در شرایط کاملاً رسمی و گاهی اوقات در شرایط عمومی و روزمره.

 

هدف پرزنتیشن چیست؟

زمانی که در کاری هدف تعیین نکنیم، مطمئناً نخواهیم دانست که به کجا می‌خواهیم برویم. به همین دلیل باید دقت کنیم که قبل از هر چیزی هدف خود را مشخص کنیم تا بدانیم برای رسیدن به هدف خود باید چطور ارائه مطلب داشته باشیم؟

هدف یک ارائه یا پرزنت می‌تواند موارد زیر باشد:

تغییر دیدگاه افراد یا مخاطبینن
فروش یک محصول یا خدمت
به نمایش گذاشتن توانمندی‌های مجموعه
دادن اطلاعات جدید از ساختار یا اهداف
جلب نظر خریداران یا تصمیم گیرندگان نهایی
و …

نظر خود را با ما در میان بزارید