جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خدمات مستند و پرزنتیشن صنعتی
تخصصی ترین مرکز ساخت پرزنتیشن‌های صنعتی و شرکتی

تخصصی ترین مرکز ساخت

پرزنتیشن‌های صنعتی و شرکتی

مستند صنعتی و پرزنتیشن

مستند صنعتی چیست؟

“مستند صنعتی” یک فیلم تبلیغاتی است که توسط یک شرکت یا سازمان ساخته می‌شود تا محصول یا خدمات خود را تبلیغ کند. مستندهای صنعتی معمولا برای مصرف‌کنندگان نهایی ساخته می‌شوند، اما گاهی اوقات این مستندها برای فروشندگان یا خریداران تجاری نیز در نظر گرفته می‌شود.

مستندهای صنعتی می‌توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند، مانند:

  • معرفی محصول یا خدمات جدید
  • توضیح نحوه استفاده از محصول یا خدمات
  • مقایسه محصول یا خدمات با رقبا
  • ایجاد آگاهی از برند
  • تشویق فروش

برخی از نمونه کارها

درباره مستند صنعتی و پرزنتیشن بخوانید

مستندهای صنعتی معمولا از ترکیبی از فیلم، صدا و متن استفاده می‌کنند. آن‌ها اغلب شامل مصاحبه‌ها با کارکنان، مشتریان یا کارشناسان صنعت هستند. مستندهای صنعتی می‌توانند بسیار موثر باشند، زیرا به مخاطبان اجازه می‌دهند تا محصول یا خدمات را از نزدیک ببینند و بشنوند. همچنین می‌توانند برای ایجاد اعتماد و اعتبار برای یک شرکت یا سازمان نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
اگر در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک مستند صنعتی هستید، مهم است که اهداف خود را به وضوح تعریف کنید و مخاطبان خود را شناسایی نمایید. همچنین باید مطمئن شوید که فیلم شما جذاب و آموزنده است و از بهترین کیفیت برخوردار می‌باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره اینکه مستند صنعتی چیست، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آیا ساخت پرزنتیشن و مستند صنعتی برای شما مناسب است؟ از ما بپرسید !

تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت

وظایف کارفرما برای اجرای مستند صنعتی و پرزنتیشن چیست؟

وظایف کارفرما برای اجرای مستند صنعتی بسیار زیاد و پیچیده است، اگر که نتوانستید از کار تولید کننده محتوا سر در بیاورید و اطلاعات کافی داشته باشید، حتما از موسسه آینه هنر مشاوره بگیرید تا بهترین راه‌حل و راهنمایی را در اختیارتان قرار دهد. در ادامه می‌توانید با وظایف کارفرما در اجرای مستند صنعتی آشنا شوید:

تبلیغات ویدئویی
  1. شناسایی مخاطب هدف: کارفرما وظیفه دارد تا پس از تعیین هدف مستند، آن‌ها را در مستند صنعتی هدف خود قرار دهد.
  2. تدوین پیش‌نویس فیلمنامه: پس از شناسایی مخاطبان هدف، کارفرما شروع به توسعه پیش‌نویس فیلمنامه می‌کند. فیلمنامه باید داستانی را تعریف کند که هم برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد و هم هدف مستند شما را برآورده کند.
  3. تولید مستند: پس از توسعه و تولید فیلمنامه، کارفرما شروع به تولید مستند صنعتی می‌کند. این کارها شامل یافتن یک تیم تولید، فیلمبرداری مستند و تدوین و ادیت آن است.
  4. بازاریابی مستند: پس از تولید مستند، مستند باید به مخاطبان هدف خود معرفی شده و بازاریابی انجام شود. بازاریابی شامل انتشار آن در وب‌سایت‌ها، ارسال آن به رسانه‌ها یا پخش آن در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.
  5. آمادگی برای تغییرات: در طول فرآیند تولید، ممکن است لازم باشد تغییراتی در مستند ایجاد شود که کارفرما باید آمادگی تغییر را داشته باشد. این امر طبیعی است، بنابراین آمادگی و انعطاف‌پذیری کارفرما در حین پروژه بسیار مهم است.
  6. استفاده از یک تیم حرفه‌ای: اگر تجربه ساخت مستند ندارید، باید بدانید که مهم است که از یک تیم تولید حرفه‌ای در ساخت پروژه استفاده شود تا نتیجه دلخواه به دست آید.
  7. در نظر گرفتن بودجه: ساخت مستند بودجه انعطاف‌پذیری را نیاز دارد و اگر بودجه محدودی دارید، کارفرما وظیفه دارد تا با بودجه شما، بهترین مستند صنعتی را در اختیارتان قرار دهد.
ساخت-فیلم-تبلیغاتی-

ویژگی‌های مستند صنعتی و پرزنتیشن

ویژگی‌های مستند صنعتی بسیار زیاد هستند و شخصی که با آن کاری می‌کنید باید همه‌ی این موارد را در محتوای خود قرار دهد تا بهترین بازدهی ممکن را دریافت کنید. در ادامه چند ویژگی کلیدی که یک مستند صنعتی باید داشته باشد را به شما گفته‌ایم:

  1. مستند صنعتی باید هدفمند باشد: مستند صنعتی شما باید هدف مشخصی داشته باشد. آیا می‌خواهید محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کنید؟ نحوه استفاده از محصول یا خدمات را توضیح دهید؟ محصول یا خدمات را با رقبا مقایسه کنید؟ آگاهی از برند ایجاد کنید؟ تشویق به فروش کنید؟ جواب همه‌ی این سوال‌ها را باید بدانید.
  2. مستند صنعتی باید مخاطب محور باشد: مستند صنعتی شما باید برای مخاطبان‌تان جذاب باشد. مطمئن شوید که از لحنی استفاده می‌کنید که عموما بتوانند آن را درک کرده و بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند. معمولا استفاده از تصاویر و صداهای جذاب توجه آن‌ها را جلب کند.
  3. مستند صنعتی پتانسیل آموزشی داشته باشد: مستند صنعتی شما باید اطلاعات مفیدی را در مورد محصول یا خدماتی که دارید، ارائه دهد. مطمئن شوید که اطلاعات به طور واضح و مختصر ارائه شده است. از تصاویر و صداها برای کمک به توضیح مفاهیم پیچیده استفاده کنید.
  4. با کیفیت بالا باشد: مستند صنعتی شما باید از هر نظر باکیفیت باشد. یعنی اینکه از تجهیزات و فیلمبرداران باتجربه استفاده کنید. مطمئن شوید که فیلمنامه شما بدون نقص است و صدا واضح و قابل شنیدن است.

سوالات متداول

باید بدانید که مستندهای صنعتی می‌توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند تا مخاطب را جذب کند. مستند صنعتی یک فیلم تبلیغاتی است که توسط یک شرکت یا سازمان ساخته می‌شود تا محصول یا خدمات خود را تبلیغ کند. مستندهای صنعتی معمولا برای مصرف‌کنندگان نهایی ساخته می‌شوند، اما گاهی اوقات برای فروشندگان یا خریداران تجاری نیز ساخته می‌شوند

مستندهای صنعتی می‌توانند مزایای زیادی برای شرکت‌ها داشته باشند که از آن‌ها می‌توان به افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، بهبود روابط عمومی، ایجاد اعتماد و اعتبار، استخدام کارکنان جدید، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی اشاره کرد.

هزینه ساخت یک مستند صنعتی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله طول مستند، کیفیت تولید و پیچیدگی فیلمنامه متفاوت باشد. با این حال، مستندهای صنعتی می‌توانند نسبتا مقرون به صرفه باشند، به ویژه اگر آن‌ها توسط یک تیم تولید حرفه‌ای ساخته شوند.

ساختن مستند صنعتی به تنهایی بسیار سخت و دشوار است، زیرا شما به یک تیم متخصص برای انجام بخش‌های مختلف نیاز دارید. اما اگر قصد دارید به تنهایی اقدام به تولید مستند صنعتی کنید، باید نکاتی همچون هدف مستند خود، شناسایی مخاطبان هدف، فیلمنامه نویسی مستند، فیلمبرداری مستند، تدوین و ادیت مستند، بازاریابی مستند را در نظر داشته باشید. همچنین می‌توانید سفارش خود را به کانون تبلیغاتی آیینه هنر بسپارید تا با یک تیم حرفه‌ای و مجرب، کارتان را انجام دهند.