اولین و تخصصی ترین مرکز ساخت
سرود و نماهنگ سازمانی
اگر برایتان سوال است که “سرود سازمانی چیست”؟ باید بگوییم که سرود سازمانی، نوعی نماد است که با هدف ایجاد حس هویت و تعلق سازمانی در میان کارکنان و مخاطبان سازمان و همچنین تقویت روحیه و انگیزه آنها، ساخته میشود.
سرود سازمانی معمولا یک قطعه موسیقی کوتاه است که با شعر و آهنگسازی مناسب، ارزشها، اهداف و رسالت سازمان را به تصویر میکشد.
نماهنگ سازمانی نیز با هدف معرفی سازمان و فعالیتهای آن به مخاطبان عمومی، ساخته میشود.
نماهنگ سازمانی معمولا یک فیلم کوتاه است که با استفاده از تصاویر، متن و موسیقی، اطلاعات کلیدی در مورد سازمان را به مخاطبان ارائه میدهد.
برخی از نمونه کارها
به موسیقی با کلامی گفته میشود که با تکیه بر کلید واژههای مرتبط به برند و یا سازمان معتبر و مطرح که در جایگاه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خاص میباشد. تهیه و تولید میشود و به عنوان نماد و پرستیژی یادمانی آن برند یا سازمان باید گویای اجمالی اهداف، عملکردها و چشمانداز با تکیه بر کلید واژههای مرتبط باشد. در نهایت باید در قالب محتوایی مرتبط با آن سازمان یا برند و یا دیگر ویژگیها تهیه و تولید گردد.
بعضا دیده یا شنیده شده که خوانندهای شناخته شده و تحت عنوان پروژه سرود سازمانی را خوانده یا اجرا نموده که محتوا هیچگونه ربطی به سفارش دهنده ندارد و نمیتواند به عنوان سرود سازمانی مطرح گردد.
تعریف ساده سرود سازمانی به موسیقی با کلامی میگوییم که به عنوان نماد پرستیژی یک مجموعه فعال و تاثیرگذار در چرخهی اقتصاد مطرح میشود تا گویای نقش ارزنده و اهداف آن مجموعه باشد و دارای خصوصیات خاص خود برای تعریف در این جایگاه می باشد. روشهای اجرای سرود سازمانی به چند صورت است که به صورت تکخوانی، به صورت همخوانی (گروه کر) و به صورت تلفیقی (خواننده و گروه کر) است.
سرود سازمانی که میتواند به عنوان نماد پرستیژی هر سازمان و مجموعه معظم محسوب گردد.
این سرود را میتوان با تکیه بر کلید واژه و دیدگاه های آن سازمان محترم به صورت محسوس و یا غیر محسوس
اجرایی نمود. قالبهای موسیقایی آن نیز میتواند یکی از اشکال موسیقی کالسیک، موسیقی ایرانی و مارش و یا… باشد و در دو بخش صوتی و تصویری اجرایی میگردد.
چگونگی اجرای سرود
بخش صوتی: ایده پردازی، سرودن شعر، آهنگسازی، ضبط ماکت یا اتود سرود در استودیو و اجرای اولیه با
صدای خواننده ماکت، تنظیم و ضبط صدای خوانندگان یا نوازندگان، بعد از تایید ماکت، میکس و مسترینگ
بخش تصویری: بعد از تایید بخش صوتی، با بهرهگیری از تصاویر آرشیوی یا فیلمبرداریهای مورد نیاز ، با
استفاده از جلوههای تصویری و انیمیشن ، تدوین و میکس میگردد و زمان این پروژه حدود ۲ دقیقه میباشد.
از جمله اهداف سرود سازمانی
آیا ساخت نماهنگ و سرود سازمانی برای شما مناسب است؟ از ما بپرسید !
تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت
“سرود و نماهنگ سازمانی“ میتوانند با ویژگیهای خاصی به جذب مخاطبان کمک کنند. سرود و نماهنگ سازمانی باید ویژگیهای زیر را داشته باشند:
به طور کلی دو نوع سرود سازمانی وجود دارد که ساختار اجرایی هر کدام از آنها با یکدیگر فرق میکند.
برای اجرای هر سرود سازمانی میتوان از انواع قالبهای موسیقیایی مانند کلاسیک، سنتی، پاپ و دیگر موارد بهره برد و به صورت تکخوانی، همخوانی و یا تلفیقی آن را اجرایی نمود. در ساخت موسیقی هم میتوان از سازهای آکوستیک استفاده نمود و هم با بهره گیری از سمپل آن را تولید کرد.
سرود سازمانی در قالب تصویری هم با توجه به کلیه نکات مطرح در ساخت صوتی سرود و پروژه باید تلفیق و میکس مناسب و هماهنگی سرود ساخته یک دست همگون و مرتبط را به نمایش بگذارد نه دو شکل نا همگون را به نمایش بگذارد. همچنین اجرای سرود سازمانی میتوان به دو صورت تکخوانی یا همخوانی و یا تلفیقی باشد.
از جمله اهداف سازمانی سرود سازمانی که میتوان به آن اشاره نمود:
نکته: محتوایی که مرتبط با سازمان یا برند سفارش دهنده نباشد، نمیتواند سرود سازمانی محسب گردد، حتی اگر تولید کنندگان آن افرادی صاحب نام مطرح باشند. باید بدانید که سرود سازمانی ویژگیها خاص خود را دارد. سرود سازمانی کلامی آهنگین به همراه موسیقی است که اجرای آن کاری تخصصی میباشد.
برای بسیاری از افراد سوال است که وظایف کارفرما برای اجرای سرود و نماهنگ سازمانی چیست؟ برای اجرای موفق و اثربخش سرود سازمانی، کارفرما نیاز به برنامهریزی دقیق و انجام برخی کارها دارد. در ادامه تعدادی از اقداماتی که کارفرما میتواند انجام دهد تا سرود و نماهنگ سازمانی به خوبی اجرا شود، آمده است:
سرود و نماهنگ سازمانی، نوعی نماد سازمانی است که با هدف ایجاد حس هویت و تعلق سازمانی در میان کارکنان و مخاطبان سازمان، و همچنین تقویت روحیه و انگیزه آنها، ساخته میشود. معمولا یک قطعه موسیقی کوتاه که با شعر و آهنگسازی ترکیب شده است، ارزشها، اهداف سازمان مورد نظر را نشان میدهد.
ساخت سرود و نماهنگ سازمانی نیاز به مهارت، ابزار و نیروی انسانی دارد، زیرا این کار از بخشهای زیادی تشکیل شده است که هر بخش را افراد متخصص مدیریت میکنند. بنابراین باید به گروه متخصصی مانند کانون تبلیغاتی آیینه هنر مراجعه کنید
سرود و نماهنگ سازمانی که توسط کانون تبلیغاتی آیینه هنر ساخته میشود، میتوانند ابزارهای قدرتمندی برای تقویت حس هویت و تعلق سازمانی و همچنین معرفی سازمان و فعالیتهای آن به مخاطبان عمومی باشند. از مزایای این کار میتوان به ایجاد حس هویت و تعلق سازمانی، تقویت روحیه و انگیزه کارکنان، معرفی سازمان و فعالیتهای آن به مخاطبان عمومی، بهبود ارتباطات داخلی و خارجی، افزایش آگاهی از برند سازمان و جذب و حفظ کارکنان و مشتریان اشاره کرد.
شما میتوانید با تماس با مجموعه ما اقدام به دریافت هر گونه سفارشات کنید که برای ساده کردن کار شما، امکان ملاقات حضوری و مشاوره نیز برای شما فراهم شده است.
کانون تبلیغاتی آیینه هنر با نیم قرن تجربه موفق در عرصه ی سرود سازمانی، پروژههای فرهنگ سازی، تیزرهای تبلیغاتی و … توانسته آثار ماندگاری با توجه به استاندارد های مدیریت کیفیت (ISO9001 ) و تطبیق آن با فرهنگ بومی، ملی کارنامه درخشانی را از خود برجای گذارد.
اطلاعات رسمی:
آدرس: مهرشهر، بلوار ارم، ساختمان ارم ۱
تلفن : ۰۲۶۳۳۳۰6063 | ۰۹۱۲۷۲۸۴۵۸۱
© 2023 آیینه هنر– کلیه حقوق محفوظ است.