جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خدمات سرود و نماهنگ سازمانی
اولین و تخصصی ترین مرکز ساخت سرود و نماهنگ سازمانی

اولین و تخصصی ترین مرکز ساخت

سرود و نماهنگ سازمانی

سرودسازمانی

اگر برایتان سوال است که “سرود سازمانی چیست”؟ باید بگوییم که سرود سازمانی، نوعی نماد است که با هدف ایجاد حس هویت و تعلق سازمانی در میان کارکنان و مخاطبان سازمان و همچنین تقویت روحیه و انگیزه آن‌ها، ساخته می‌شود.

سرود سازمانی معمولا یک قطعه موسیقی کوتاه است که با شعر و آهنگسازی مناسب، ارزش‌ها، اهداف و رسالت سازمان را به تصویر می‌کشد.

نماهنگ سازمانی نیز با هدف معرفی سازمان و فعالیت‌های آن به مخاطبان عمومی، ساخته می‌شود.

نماهنگ سازمانی معمولا یک فیلم کوتاه است که با استفاده از تصاویر، متن و موسیقی، اطلاعات کلیدی در مورد سازمان را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

درباره سرود سازمانی بخوانید

به موسیقی با کلامی گفته می‌شود که با تکیه بر کلید واژه‌های مرتبط به برند و یا سازمان معتبر و مطرح که در جایگاه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خاص می‌باشد. تهیه و تولید می‌شود و به عنوان نماد و پرستیژی یادمانی آن برند یا سازمان باید گویای اجمالی اهداف، عملکردها و چشم‌انداز با تکیه بر کلید واژه‌های مرتبط باشد. در نهایت باید در قالب محتوایی مرتبط با آن سازمان یا برند و یا دیگر ویژگی‌ها تهیه و تولید گردد.

بعضا دیده یا شنیده شده که خواننده‌ای شناخته شده و تحت عنوان پروژه سرود سازمانی را خوانده یا اجرا نموده که محتوا هیچگونه ربطی به سفارش دهنده ندارد و نمی‌تواند به عنوان سرود سازمانی مطرح گردد.

تعریف ساده سرود سازمانی به موسیقی با کلامی می‌گوییم که به عنوان نماد پرستیژی یک مجموعه فعال و تاثیرگذار در چرخه‌ی اقتصاد مطرح می‌شود تا گویای نقش ارزنده و اهداف آن مجموعه باشد و دارای خصوصیات خاص خود برای تعریف در این جایگاه می باشد. روش‌های اجرای سرود سازمانی به چند صورت است که به صورت تکخوانی، به صورت همخوانی (گروه کر) و به صورت تلفیقی (خواننده و گروه کر) است.

سرود سازمانی که می‌تواند به عنوان نماد پرستیژی هر سازمان و مجموعه معظم محسوب گردد.

این سرود را می‌توان با تکیه بر کلید واژه و دیدگاه های آن سازمان محترم به صورت محسوس و یا غیر محسوس

اجرایی نمود. قالب‌های موسیقایی آن نیز می‌تواند یکی از اشکال موسیقی کالسیک، موسیقی ایرانی و مارش و یا… باشد و در دو بخش صوتی و تصویری اجرایی میگردد.

چگونگی اجرای سرود

بخش صوتی: ایده پردازی، سرودن شعر، آهنگسازی، ضبط ماکت یا اتود سرود در استودیو و اجرای اولیه با

صدای خواننده ماکت، تنظیم و ضبط صدای خوانندگان یا نوازندگان، بعد از تایید ماکت، میکس و مسترینگ

بخش تصویری: بعد از تایید بخش صوتی، با بهرهگیری از تصاویر آرشیوی یا فیلمبرداری‌های مورد نیاز ، با

استفاده از جلوه‌های تصویری و انیمیشن ، تدوین و میکس می‌گردد و زمان این پروژه حدود ۲ دقیقه می‌باشد.

از جمله اهداف سرود سازمانی

  • پخش در مراسم، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و رسانه‌های گوناگون به عنوان نماد پرستیژی فاخر
  •  نمایانگر فعالیت‌های سازمانی با ساختار صوتی، تصویری خاص
  • ارج گذاری به آن سازمان محترم، مدیران و برنامه ریزان و مجموعه فعالین آن

آیا ساخت نماهنگ و سرود سازمانی برای شما مناسب است؟ از ما بپرسید !

تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت

سرود سازمانی

ویژگی‌های سرود و نماهنگ سازمانی

سرود و نماهنگ سازمانی می‌توانند با ویژگی‌های خاصی به جذب مخاطبان کمک کنند. سرود و نماهنگ سازمانی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  1. مختص سازمان باشد: سرود و نماهنگ سازمانی باید به گونه‌ای طراحی شود که با ارزش‌ها، اهداف و رسالت سازمان مطابقت داشته باشد.
  2. ساده و قابل فهم باشد: این سرود و نماهنگ باید طوری طراحی و ساخته شود که صرف نظر از سن، جنسیت، تحصیلات و ملیت آن‌ها، برای همه افراد قابل فهم باشد.
  3. جذاب و گیرا باشد: سرود و نماهنگ سازمانی باید به گونه‌ای باشد که بتواند توجه مخاطبان را جلب کند و آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
  4. به یاد ماندنی باشد: سرود و نماهنگ باید بتواند در ذهن مخاطبان ماندگار شود و آن‌ها را به یاد سازمان بیندازد، در غیر این صورت فقط در زمان دیدن نماهنگ زمان جذب دارید.
  5. معناپردازی و متن‌پردازی خوبی داشته باشد: متن سرود یا نماهنگ باید با قوه کلامی و مفهوم عمیقی تدوین شده باشد. مفاهیم سازمانی و ارزش‌ها به شکلی که برای مخاطبان جذاب و قابل فهم باشد، بیان شوند.
  6. احساس و انگیزه ایجاد کند: سرود و نماهنگ باید قدرت ایجاد احساسات مثبت در مخاطبان را داشته باشند. انگیزه‌بخشی، احساس تعلق، همبستگی و ایجاد احساس مشارکت و تفاهم در مخاطبان می‌تواند جذاب باشد.
  7. ملودی جذاب و ماندگار: ملودی و آهنگی که به آسانی در درون ذهن نفوذ کند و در عین حال معنا نیز داشته باشد، موفق خواهد بود.
  8. برای مخاطب عام و خاص تولید شود: سرود یا نماهنگ باید بتواند به انواع مخاطبان، از جمله کارکنان سازمان، مشتریان، همکاران و جامعه عمومی، جذابیت داشته باشد.

انواع سرود و نماهنگ سازمانی

به طور کلی دو نوع سرود سازمانی وجود دارد که ساختار اجرایی هر کدام از آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند.

سرود سازمانی

ساختار اجرایی سرود سازمانی به صورت صوتی

برای اجرای هر سرود سازمانی می‌توان از انواع قالب‌های موسیقیایی مانند کلاسیک، سنتی، پاپ و دیگر موارد بهره برد و به صورت تکخوانی، همخوانی و یا تلفیقی آن را اجرایی نمود. در ساخت موسیقی هم می‌توان از سازهای آکوستیک استفاده نمود و هم با بهره گیری از سمپل آن را تولید کرد.

ساختار اجرایی سرود سازمانی به صورت نماهنگ یا کلیپ

سرود سازمانی در قالب تصویری هم با توجه به کلیه نکات مطرح در ساخت صوتی سرود و پروژه باید تلفیق و میکس مناسب و هماهنگی سرود ساخته یک دست همگون و مرتبط را به نمایش بگذارد نه دو شکل نا همگون را به نمایش بگذارد. همچنین اجرای سرود سازمانی می‌توان به دو صورت تکخوانی یا همخوانی و یا تلفیقی باشد.

از جمله اهداف سازمانی سرود سازمانی که می‌توان به آن اشاره نمود:

  • دارا بودن یک نماد پرستیز صوتی و یا تصویری برای هر سازمان یا برند معتبر
  • استفاده و بهره گیری از آن در جشن‌ها و مراسم رسمی، سمینارها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها
  • ایحاد حس هویت و تعلق خاطر بیشتر به برند یا سازمان مربوطه
  • اهمیت دادن و ارزش‌گذاری مدیران و برنامه ریزان مجموعه تحت مدیریت خود
  • بهره گیری از آن در رسانه‌های گوناگون سمعی و بصری

نکته: محتوایی که مرتبط با سازمان یا برند سفارش دهنده نباشد، نمی‌تواند سرود سازمانی محسب گردد، حتی اگر تولید کنندگان آن افرادی صاحب نام مطرح باشند. باید بدانید که سرود سازمانی ویژگی‌ها خاص خود را دارد. سرود سازمانی کلامی آهنگین به همراه موسیقی است که اجرای آن کاری تخصصی می‌باشد.

نماهنگ سازمانی

وظایف کارفرما برای اجرای سرود و نماهنگ سازمانی چیست؟

برای بسیاری از افراد سوال است که وظایف کارفرما برای اجرای سرود و نماهنگ سازمانی چیست؟ برای اجرای موفق و اثربخش سرود سازمانی، کارفرما نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و انجام برخی کارها دارد. در ادامه تعدادی از اقداماتی که کارفرما می‌تواند انجام دهد تا سرود و نماهنگ سازمانی به خوبی اجرا شود، آمده است:

  1. تدوین ارزش‌ها و مفهوم سازمانی: ابتدا باید ارزش‌ها، ماموریت و مفهوم اصلی سازمان به طور دقیق تعریف شود. سرود سازمانی باید با این مفاهیم هماهنگی داشته باشد تا پیام‌های ترانه و موسیقی به درستی منتقل شود.
  2. انتخاب ترانه‌سرا و آهنگساز: انتخاب ترانه‌سرا و آهنگساز بسیار مهم است. این افراد باید در فهم مفهوم و ارزش‌های سازمان توانایی خاصی داشته باشند تا بتوانند محتوای موسیقی و ترانه را ارائه دهند.
  3. نگارش متن ترانه: متن ترانه باید با دقت و کمک افراد متخصص نگارش شود. این متن باید مفاهیم سازمانی را به شکلی شیرین و قابل فهم منتقل کند.
  4. تدوین موسیقی: انتخاب موسیقی و ملودی مناسب برای سرود اهمیت دارد. موسیقی باید با محتوا و مفهوم ترانه هماهنگی داشته باشد و احساس مطلوبی را به مخاطبان منتقل کند.
  5. اجرای حرفه‌ای: در کانون آیینه هنر اجرا و تولید  سرود سازمانی به صورت کاملا تخصصی  توسط خوانندگان و موسیقی‌دانان حرفه‌ای انجام می‌شود. اجرای ضعیف می‌تواند از تاثیر مثبت محتوای سرود کاسته و به جای آن تاثیر منفی داشته باشد.
  6. تبلیغ و انتشار: پس از تدوین و اجرا، باید سرود سازمانی به کارکنان و جامعه معرفی شود. این موضوع می‌تواند از طریق رویدادهای ویژه، ویدئوها، پادکست‌ها و رسانه‌های اجتماعی انجام شود.

سوالات متداول

سرود و نماهنگ سازمانی، نوعی نماد سازمانی است که با هدف ایجاد حس هویت و تعلق سازمانی در میان کارکنان و مخاطبان سازمان، و همچنین تقویت روحیه و انگیزه آن‌ها، ساخته می‌شود. معمولا یک قطعه موسیقی کوتاه که با شعر و آهنگسازی ترکیب شده است، ارزش‌ها، اهداف سازمان مورد نظر را نشان می‌دهد.

ساخت سرود و نماهنگ سازمانی نیاز به مهارت، ابزار و نیروی انسانی دارد، زیرا این کار از بخش‌های زیادی تشکیل شده است که هر بخش را افراد متخصص مدیریت می‌کنند. بنابراین باید به گروه متخصصی مانند کانون تبلیغاتی آیینه هنر مراجعه کنید

سرود و نماهنگ سازمانی که توسط کانون تبلیغاتی آیینه هنر ساخته می‌شود، می‌توانند ابزارهای قدرتمندی برای تقویت حس هویت و تعلق سازمانی و همچنین معرفی سازمان و فعالیت‌های آن به مخاطبان عمومی باشند. از مزایای این کار می‌توان به ایجاد حس هویت و تعلق سازمانی، تقویت روحیه و انگیزه کارکنان، معرفی سازمان و فعالیت‌های آن به مخاطبان عمومی، بهبود ارتباطات داخلی و خارجی، افزایش آگاهی از برند سازمان و جذب و حفظ کارکنان و مشتریان اشاره کرد.

شما می‌توانید با تماس با مجموعه ما اقدام به دریافت هر گونه سفارشات کنید که برای ساده کردن کار شما، امکان ملاقات حضوری و مشاوره نیز برای شما فراهم شده است.

سرود و نماهنگ کودک