جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
طراحی لوگو برند ریو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی لوگو برند ریو

طراحی لوگو برند ریو

طراحی لوگو چیست ؟

لوگو یک نوع امضای منحصر به فرد برای هر برند محسوب می شود که توسط آن در بیان مخاطبان خود شناخته می شود. در اصل لوگو هویت یک برند می باشد که باید منحصر به فرد باشد.

طراحی لوگو یک حرفه ی تخصصی در حوزه ی گرافیک می باشد که نیازمند رعایت یکسری اصول و قواعد می باشد. طراح لوگو در ابتدا باید شناخت دقیق از رقبا و مخاطبان هدف برند مربوطه داشته باشد تا بتواند لوگوی منحصر به فرد برای آن برند طراحی کند. لوگو باید ماندگار باشد به طوریکه هر گاه اسم برندی آمد تصویر لوگو در ذهن مخاطب شکل بگیرد. لوگو باید اصیل ، خاص و اصولی باشد. اصولی مانند زیبایی شناسی و استفاده ی صحیح از رنگ ها در طراحی لوگو مباحث مهمی می باشد.

طراحی لوگو به سه شکل کلی ازقبیل مونوگرام ، پیکتوگرام و لوگوتایپ انجام می شود.

مونوگرام: از حروف اول نام تجاری استفاده می شود مانند برند مک دونالد.

پیکتوگرام: به صورت نوشتاری می باشد و در آن از نام برند  با استفاده از فونت های مرسوم ولی کاملا ساده استفاده می شود.

لوگوتایپ: ترکیب دو نوع مونوگرام و پیکتوگرام می باشد. طراحی به صورت لوگوتایپ کارآمدتر و تاثیرگذارتر می باشد.

لوگو در سبک های مختلفی نیز طراحی می شود. برخی از این سبک ها عبارتند از لوگو های سبک ژئولوژیک، استفاده از میوه در طراحی لوگو، لوگوهای کثیف، لوگوهای گرادیانت، لوگوی های ۳ بعدی و   لوگو های سبک کودکانه.

نظر خود را با ما در میان بزارید