جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آشنایی با مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی و دلایل استفاده از آن‌ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشنایی با مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی و دلایل استفاده از آن‌ها

در جامعه‌ای که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، طبیعی است فضای گسترده‌ای در این خصوص وجود داشته باشد. با استفاده از تکنولوژی میتوان خیلی از فعالیت‌های مختلف را به صورت گسترده‌ای پرورش داد. در قدیم حتی برای یک تبلیغات ساده باید ایده‌های مختلفی بیان می‌کردند تا بتوانند پیام خود را به مشتریان برسانند. از دیرباز تا کنون تبلیغ به صورت انتقال پیامی خاص به مشتریان بوده، از اولین تبلیغات یعنی حکاکی روی دیوار‌ها تا تیزر تبلیغاتی در دنیای امروزی می‌توان اشاره کرد.

فرقی در شیوه بیان تبلیغات ایجاد نشده است، فقط نحوه ارسال آن به بیننده و شنوندگان تغییر و تحول یافته است. در دروان قبل ظهور دیجیتال, تبلیغ فقط به صورت محیطی، پرینت و کلامی اجرایی می‌شد و این تنها راه ارتباطی کسب و کارها با مشتریانشان بود. با تحول در تبلیغات و یادگیری فنونی در نحوه تبلیغ، توانستند خیلی کارآمد‌تر محوصل و خدمات یا کلام خود را به مشتریان برسانند، چه از فضای مجازی، تلویزیون، بیلبورد، تیزر تبلیغاتی و غیره. تیزر تبلیغاتی که نمونه‌ای به‌روز از انواع مختلف تبلیغات است تیزر تبلیغاتی معمولا به گونه ای ساخته می‌شود که فکر و کنجکاوی بیننده را درگیر خود کند.

تبلیغات و تیزر تبلیغاتی به چه معناست؟

۱. تبلیغات

از گذشته تا کنون برای جلب توجه مخاطب به یک محصول، ایده یا خدمت، ارسال یک پیام با مضمون خاصی بوده است که به آن تبلیغات می‌گویند. هدف از تبلیغات، ترغیب مخاطبان به انجام یک اقدام خاص مانند خرید، استفاده یا حمایت از محصول، خدمات یا ایده بوده است.

۲. تیزر تبلیغاتی

در دنیای امروزی روش‌های جدیدی برای ارسال پیام تبلیغ کننده به مخاطب خود به وجود آمده است که یکی از جدید‌ترین روش‌ها، تیزر تبلیغاتی است. به ویدئو کوتاه معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه، تیزر تبلیغاتی گفته می‌شود که برای معرفی یک محصول، خدمات یا ایده جدید به کار می‌رود. هدف از تیزر تبلیغاتی، ایجاد کنجکاوی و هیجان بیشتر در مخاطب و ترغیب او به دنبال کردن اطلاعات بیشتر است.

تاریخچه تبلیغات

در زمان‌های مختلف، انواع تبلیغات و شیوه ارسال آن به مخاطبان خیلی تفاوت داشت، با گذشت زمان یادمی‌گرفتند تا از روش‌های متفاوت‌تری ایده‌های خود را به همگان برسانند.

۱. در زمان باستان

ریشه‌های تبلیغات را می‌توان در دوران باستان جستجو کرد، زمانی که مردم از روش‌های مختلفی برای اطلاع‌رسانی و جلب توجه دیگران به کالاها و خدمات خود استفاده می‌کردند.دسته اول در دوران باستان کسانی بودند که مردم زا از طریق جارچی‌ها و قصه‌گویان، به طور شفاهی کالاها و خدمات خود را تبلیغ می‌کردند. در دسته دوم نقاشی‌های دیواری در غارها و معابد برای تبلیغ خدایان، پادشاهان و محصولات کشاورزی به کار می‌رفتند. در دسته سوم کسانی بودند که در مصر باستان، از لوح‌های سنگی برای تبلیغ قوانین، احکام و رویدادها استفاده می‌کرند.

۲. قرون وسطی

در قرون وسطی بسیاری از مردم بی‌سواد بودند، به همین دلیل تبلیغات بصری و شفاهی از اهمیت بیشتری برخوردار و مذهب نقش مهمی در زندگی مردم قرون وسطی داشت و تبلیغات مذهبی نیز بسیار رایج بود، در این دوران رسانه‌های جمعی مانند روزنامه‌ها، مجلات و تلویزیون وجود نداشتند، به همین دلیل تبلیغات به روش‌های سنتی‌تر انجام می‌شد. برای نمونه هر صنف از صنعتگران و بازرگانان علامت خاص خود را داشتند که بر روی محصولات و مغازه‌هایشان نصب می‌کردند.

تبلیغات و تیزر تبلیغاتی به چه معناست؟

۳. عصر روشنگری

قرن هفدهم و هجدهم میلادی، دوره‌ای از تحولات فکری و اجتماعی در اروپا بود که با تاکید بر عقل، علم و خردورزی همراه بود. این تحولات، تأثیرات عمیقی بر همه عرصه‌های زندگی، از جمله تبلیغات، وارد کرد. در عصر روشنگری، میزان سواد در اروپا به طور قابل توجهی افزایش یافت. این امر باعث شد که تبلیغات چاپی ظهور کند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شود. روزنامه‌ها و مجلات به عنوان رسانه‌های جمعی جدید بودند که باعث شد تا تبلیغات به مخاطبان بیشتری برسد. همچنین تبلیغات باعث شد تا سیاست به عنوان ابزاری برای ترویج عقاید و برنامه‌های سیاسی به کار گرفته شود.

۴. انقلاب صنعتی

اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم میلادی، دوره‌ای از تحولات عظیم اقتصادی و اجتماعی بود که با ظهور ماشین‌آلات و تولید انبوه همراه بود. روزنامه‌ها به رسانه‌ای محبوب تبدیل شده بودند و به طور گسترده‌ای برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفتند. روش‌های متفاوت‌تری از تبلیغات با کمک از نمایشگاه‌های تجاری و تبلیغات در امان عمومی در انقلاب صنعتی روند گسترده ای داشتند. با ظهور تولید انبوه، برندها به عنوان ابزاری برای تمایز محصولات در بازار شلوغ اهمیت پیدا کردند و در تبلیغات برجسته شدند. برای مثال، نمایشگاه‌های تجاری به عنوان ابزاری برای معرفی محصولات جدید و انعقاد قراردادهای تجاری به کار گرفته شد.

۵. قرن بیستم

با ظهور رسانه‌های جدید و پیشرفت تکنولوژی، روش‌های تبلیغاتی نیز به طور چشمگیری تغییر و تحول یافتند. رادیو و تلویزیون به عنوان رسانه‌های جدید ظهور پیدا کرند و تبلیغات به سرعت رواج پیدا کردند. با افزایش درک روانشناسی مخاطبان، تبلیغات به طور فزاینده‌ای از تکنیک‌های روانشناسی و احساسی برای جذب و متقاعد کردن مخاطبان استفاده کردند.

۶. عصر دیجیتال

اواخر قرن بیستم با ظهور اینترنت و رسانه‌های دیجیتال، روش‌های تبلیغاتی به طور کامل دگرگون شده‌اند. تبلیغات با توجه به علایق، نیازها و رفتارهای هر مخاطب به طور شخصی‌سازی شده ارائه و با استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی، تبلیغات به طور دقیق‌تر به مخاطبان هدف ارائه می‌شوند. تیزر تبلیغاتی نوعی تبلیغ در عصر جدید است که تمامی فکر و هیجان مخاطب را به خود جلب می‌کند.

تیزر تبلیغاتی چیست | چطور یک تیزر شاهکار و ترند بسازیم؟

فرآیند ساخت تبلیغات و تیزر تبلیغاتی

ساخت تبلیغات و تیزر تبلیغاتی فرآیندی خلاقانه است و نیاز به پرداخت وقت و گام‌های مختلف است. این گام‌ها به چند روش مختلف تقسیم می‌شوند:

۱. داشتن هدف

تعیین هدف اولین و مهم‌ترین مرحله در ساخت تبلیغات و تیزر تبلیغاتی است. بدون هدف مشخص، تبلیغات شما نمی‌تواند به طور موثر مخاطبان خود را جذب و نتایج مطلوب را به دست آورد. برای تعیین یک هدف موثر شما باید یک‌سری نکات را رعایت کنید:

  • هدف باید واضح و مشخص باشد.
  • هدف باید قابل اندازه‌گیری باشد.
  • هدف باید دست‌یافتنی باشد.
  • هدف تبلیغات باید با هدف مخاطبان همخوانی داشته باشد.
  • هدف باید با بودجه تبلیغات همخوانی داشته باشد.

۲. انتخاب رسانه مناسب

رسانه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به طور موثر به مخاطبان خود را جذب کنید و پیام خود را به آن‌ها منتقل کنید. تلویزیون، رادیو، اینترنت و فضای مجازی نمونه ای از رسانه‌های مختلف برای تبلیع است. در انتخاب رسانه نیاز به طرح چند سوال از خودتان است، نمونه‌های از این سوال‌ها:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • نوع تبلیغات شما چیست؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • کدام رسانه به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید؟

فرآیند ساخت تبلیغات و تیزر تبلیغاتی

۳. طراحی پیام

پیام تیزر تبلیغات‌ باید به گونه‌ای باشد که توجه مخاطبان به روش روانشناسی و درگیری احساسی به راحتی جذب و در ذهن آن‌ها باقی بماند تا آن‌ها را به انجام اقدامی ترغیب کند. یکی از مهم‌ترین روش‌ها این است که عنوان تبلیغات باید توجه مخاطبان را جلب کند و آن‌ها را به خواندن ادامه پیام ترغیب کند. نمونه‌های برای طراحی پیام مناسب:

  • پیام شما باید واضح و قابل فهم باشد.
  • پیام شما باید جذاب و جالب باشد.
  • پیام شما باید تاثیرگذار باشد و مخاطبان را به انجام اقدامی ترغیب کند.
  • پیام شما باید با هویت و ارزش‌های برند شما همخوانی داشته باشد.
  • پیام شما باید با رسانه‌ای که در آن منتشر می‌شود تناسب داشته باشد.

۴. تولید محتوا در تبلیغات

یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیای تبلیغات و تیز تبلیغات‌ امروزی تولید محتوا مناسب است. محتوای باکیفیت می‌تواند به شما کمک کند تا به طور موثر به جذب مخاطبان خود برسید، برند خود را ارتقا و فروش خود را افزایش دهید. نکاتی در مورد تولید محتوا:

  • با تولید محتوای مفید و جذاب، می‌توانید به عنوان یک منبع معتبر در زمینه خود شناخته شوید.
  • محتوای مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را جذب کنید و با آنها تعامل برقرار کنید.
  • با محتوای با کیفیت، خلاقانه و آموزنده می‌توانید اعتماد و وفاداری به برند خود را افزایش دهید.
  • محتوای متقاعد کننده می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان را به خرید محصول یا خدمات خود جذب کنید.
  • تولید محتوای مرتبط و ارزشمند به شما کمک می‌کند تا رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

تبلیغات فرهنگ سازی چیست و برای چه قشری از جامعه ساخته می‌شود؟

تولید محتوا در تبلیغات

ساخت تیزر تبلیغاتی موفق

یک ویدئو خاصی که برای توسعه بیشتر یک خدمت، محصول و با کسب و کار فردی تولید می‌شود. در نظر گرفتن روش‌های مهم ساخت تیزر تبلیغاتی کمک بزرگی به بهتر شدن فروش و بزرگ‌تر شدن ایده شما می‌کند. با متصل شدن زندگی ما به تکنولوژی نوین، تیزر تبلیغاتی و تبلیغات بخش عمده ای از مسئولیت بازاریابی را بر عهده دارند. در ادامه به این روند حرفه ای به طور کامل اشاره می‌شود.

۱. خلاقیت و نوآوری قبل از تولید تیزر تبلیغاتی

خلاقیت و نوآوری دو مفهوم کلیدی و به هم پیوسته هستند، خلاقیت به معنای توانایی تولید ایده‌های جدید و نوآوری به معنای به کارگیری ایده‌های خلاقانه برای ایجاد چیزی جدید و مفید است. هر دو به فرد اجازه می‌دهند تا فراتر از چارچوب‌های معمول فکر کند و راه‌حل‌های جدیدی برای مسائل پیدا کند. با استفاده از خلاقیت و نوآوری باید به چند نکته توجه کنید:

  • توجه مخاطبان را جلب کنید.
  • در ذهن مخاطبان ماندگار شوید.
  • از سایر تبلیغات متمایز شوید.
  • به برند خود شخصیت ببخشید.
  • پیام خود را به طور موثر به مخاطبان منتقل کنید.

۲. ساخت هدف قبل از تولید تیزر تبلیغاتی

تمرکز بر روی مخاطبان خاص و انتقال پیامی متناسب با نیازها و خواسته‌های آن‌ها که باعث جذب بیشتر آن‌ها می‌شود. سعی کنید همیشه بهترین اثر را روی مخاطب خود بگذارید. برای نمونه:

  • افزایش اثربخشی تبلیغات با تمرکز بر روی مخاطبان خاص ایجاد می‌شود و احتمال اینکه تیزر شما را به طور موثری به آن‌ها برساند و آن‌ها را به اقدام ترغیب کند، افزایش می‌دهد.

۳. شناخت مخاطبان خود قبل از تولید تیزر تبلیغاتی

با شناخت مخاطبان خود، می‌توانید تیزری بسازید که به طور موثرتری به مخاطبان برسید و می‌توانید از هدر رفتن منابع خود در تبلیغات برای مخاطبانی که به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند نیستند، جلوگیری کنید. نکات کلیدی شناخت مخاطب:

  • می‌توانید با انجام تحقیقات بازار، اطلاعات مفیدی درباره مخاطبان خود به دست آورید.
  • اطلاعات مخاطبان شامل صفحات و محتوایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند و کلماتی که در جستجوهای خود استفاده می‌کنند، هستند.
  • می‌توانید با نظرسنجی از مخاطبان خود، اطلاعات مفیدی درباره آنها به دست آورید.
  • می‌توانید با مصاحبه با تعدادی از مخاطبان خود، اطلاعات مفیدی درباره آن‌ها به دست آورید.

۴. انتخاب عوامل تولید در مرحله اصلی

با توجه به سناریو، باید تیزر خود را فیلمبرداری کنید. در فیلمبرداری باید به کیفیت تصاویر، نورپردازی، صدا و سایر جزئیات توجه کنید. عوامل تولید از جمله:

  • با توجه به سناریو، باید تیزر خود را فیلمبرداری کنید.
  • بعد از فیلمبرداری، باید تیزر خود را تدوین کنید.
  • بعد از فیلمبرداری، باید تیزر خود را صداگزاری کنید.

فیلمبرداری چیست و چطور باید اصول این کار را به طور حرفه‌ای رعایت کنیم؟

۵. آزمایش و نظرسنجی قبل از انتشار

قبل از انتشار تیزر خود، باید آن را با تعدادی از مخاطبان به صورت نظرسنجی آزمایش کنید و نظرات آنها را جویا شوید. با توجه به نظرات آنها، می‌توانید تیزر خود را بهبود ببخشید. بعد از نهایی شدن تیزر، باید آن را در رسانه‌های مورد نظر خود منتشر کنید. نکته پس از انتشار تیزر تبلیغاتی:

  • باید نتایج آن را رصد و تحلیل کنید.
  • با توجه به نتایج، می‌توانید در تیزرهای بعدی خود تغییراتی ایجاد کنید تا به طور موثرتری به اهداف خود برسید.

ساخت هدف قبل از تولید تیزر تبلیغاتی

هوش مصنوعی و تیزر تبلیغاتی

هوش مصنوعی در واقع به هوشی اطلاق می‌شود که توسط ماشین‌ها ایجاد می‌شود، در مقابل هوش طبیعی که توسط انسان‌ها و حیوانات نمایش داده می‌شود. هوش مصنوعی توانسته تاثیر بسیار زیادی در تولید تیزر تبلیغاتی بی عیب و نقص و هزینه اقتصادی‌تر داشته باشد. در ادامه به دلایل استفاده از هوش مصنوعی در تیزر تبلیغاتی اشاره خواهد شد:

  • هوش مصنوعی می‌تواند وظایف مختلفی مانند؛ نوشتن سناریو، انتخاب تصاویر و ویدئو، ویرایش و تدوین و غیره را به طور خودکار و در زمان و هزینه‌های تولید تیزر صرفه‌جویی کند.
  • هوش مصنوعی با تحلیل داده‌ها و ارائه گزارش‌های دقیق، به شما کمک می‌کند تا فرآیند تولید تیزر را بهینه‌سازی و از هدر رفتن منابع جلوگیری کنید.
  • هوش مصنوعی با ارائه ایده‌های خلاقانه و استفاده از ابزارهای پیشرفته، به شما کمک می‌کند تا تیزری با کیفیت بالا و جذاب برای مخاطبان خود بسازید.
  • هوش مصنوعی با شناسایی مخاطبان و انتخاب رسانه‌های مناسب، به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری به مخاطبان مورد نظر برسانید و از هدر رفتن هزینه‌های نسبت به تبلیغات برای غیر مخاطبان خود، جلوگیری کنید.

مستند سازی چگونه انجام می‌شود و نیاز به چه ابزارهایی دارد؟

کلام آخر

برای جلب توجه مخاطبان و ارسال پیام خاص به آن‌ها از تبلیغات استفاده می‌شود. از گذشته تا کنون سیر و تحولاتی در نحوه تبلیغ کردن رخ داد است. تیزر تبلیغاتی معمول بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشند و با استفاده از تصاویر، صدا و موسیقی، پیامی را به مخاطبان منتقل می‌کنند. ساخت یک تیزر تبلیغاتی شاید آسان باشد، ولی ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای که تمامی مخاطبان مورد نظر را به خود جلب کند، نیازمند روش‌ها و خلاقیت‌های گوناگون است. شما می‌توانید برای در ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای از هوش مصنوعی مناسب استفاده کنید. هوش مصنوعی باعث می‌شود وقت و هزینه کمتری صرف تبلیغات شود.

سوال و جواب در مورد تیزر تبلیغاتی

تیزرها به طور معمول بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشند و می‌تواند به جلب توجه مخاطبان در دنیای شلوغ امروزی کمک کرده و آن‌ها را به دیدن یا شنیدن ادامه‌ی پیام ترغیب کند. تیزر تبلیغاتی با ایجاد کنجکاوی و یا ایجاد افزایش آگاهی فردی مخاطبان خود را جذب می‌کند.

تیزر تبلیغاتی با توجه به دیگر روش‌های تبلیغاتی، دارای مزایای مختلفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • قابلیت اشتراک‌گذاری: تیزر تبلیغاتی به راحتی در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین قابل اشتراک‌گذاری است و باعث شناخت بهتری می‌شود.
  • هزینه مناسب: تیزر تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی مانند آگهی‌های تلویزیونی، هزینه مناسب‌تری دارد.
  • تاثیرگذاری بالا: تیزر تبلیغاتی با استفاده از تصاویر، صدا و موسیقی می‌تواند تاثیری عمیق و ماندگار بر فکر و احساسات مخاطبان بگذارد.
  • جلب توجه سریع: تیزر تبلیغاتی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن توجه مخاطبان را جلب کند.

برندسازی فرآیندی است که به ایجاد هویت و شخصیت برای برند شما کمک می‌کند. با برندسازی در ساخت تیزر تبلیغاتی، می‌توانید به طور موثرتری به مخاطبان خود برسید، آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید، ارزش برند خود را افزایش دهید و سودآوری خود را افزایش دهید.

سرعت پیشرفت این نوع تبلیغات با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی بیشتر می‌شود، یعنی:

  • هوش مصنوعی به شخصی‌سازی تیزرها برای هر مخاطب بر اساس علایق، رفتار آنلاین و داده‌های جمعیتی کمک می‌کند. این امر منجر به تجربه‌ای جذاب‌تر و مرتبط‌تر برای مخاطبان می‌شود.
  • تیزرهای تبلیغاتی تعاملی با استفاده از هوش مصنوعی، بینندگان را با ارائه انتخاب‌ها و پاسخ‌های مختلف درگیر می‌کنند.
  • هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد تیزرها، به بهینه‌سازی و افزایش اثربخشی آنها کمک می‌کند.

در قدم اول با استفاده از جلب توجه، یعنی تصاویر و ویدئوهای جذاب، موسیقی و صدا، شوخ طبعی و داستانی سرایی می‌توانند توجه مخاطبان را در دنیای شلوغ امروز جلب کنند. در قدم دوم یعنی ایجاد تمایز، لحن و زبان منحصر به فرد کمک می‌کند تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. در قدم سوم با ایجاد حس فوریت مخاطبان میگویی که چرا باید همین الان اقدام کنند

تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت تیزر تبلیغاتی ۰۹۱۲۷۲۸۴۵۸۱

 برخی از نمونه کارهای تیزر تبلیغاتی کانون آیینه هنر

تیتراژ دهه 60نوستالژی

تیتراژ قدیمی برنامه کودک دهه شصت

تیزر مجموعه ظروف پذیرایی پارس اپال
پارس اوپال

تیزر مجموعه ظروف پذیرایی پارس اپال

تیزر نمایشگاهی دان نهال
دان نهال سبز

کلیپ تیزر نمایشگاهی دان نهال

تیزر تبلیغاتی
بیمه ملت

تیزر تلویزیونی بیمه ملت

تیزر دستکش گیلان
دستکش گیلان

تیزر تبلیغاتی و موزیکال دستکش گیلان

تیزر بخاری لورچ
گروه صنعتی لورچ

تیزر تبلیغاتی بخاری لورچ۱

تیزر ظروف کودک پارس اپال
پارس اوپال

تیزر ظروف کودک پارس اپال

تیزر تلویزیونی
دستکش گیلان

تیزر تلویزیونی دستکش گیلان

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی مایع ظرف شویی بوژنه

تیزر دستکش ها پاکدست

تیزر انیمیشنی دستکش پاکدست

 برخی از نمونه کارهای تبلیغات و فیلم‌های فرهنگسازی

نظر خود را با ما در میان بزارید