جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تثبیت کننده ها (گیمبال ها) مدل های مختلفی دارند.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تثبیت کننده ها (گیمبال ها) مدل های مختلفی دارند.

تثبیت کننده ها (گیمبال ها) مدل های مختلفی دارند.

این تبررسی انواع گیمبال ها و معرفی بهترین گیمبال ها در سال ۲۰۲۳

برای اینکه بدانید تثبیت کننده ها ها چه ابزاری هستند و دلیل استفاده از این تثبیت کننده ها ها چیست پیشنهاد میکنم مقاله ی (گیمبال چیست)

را مطالعه کنید.

در میان تعداد زیادی تثبیت کننده های دوربین، برخی را می توانید با دست نگه دارید، برخی را به خود متصل می کنید، برخی حتی پرواز می کنند!

انواع گیمبال ها:

تاپ هندل Top Handle

این یک دسته ساده به شکل L است. ساده ترین تثبیت کننده موجود. یک سر دوربین را اینجا وصل می کنید و میله دیگر را نگه می دارید.

دو میله در ۹۰ درجه با یکدیگر قرار دارند. این دسته ها در بالای دوربین نصب می و به اطراف حمل می شوند.

ایکس گریپ X-Grip

به شکل “U” است. یک دوربین روی یک بازوی “U” نصب شده است تا دوربین به صورت افقی روی بازوها باشد. می توانید با آن مانند دسته بالایی راه بروید.

انواع دیگری از تثبیت کننده های مشابه این وجود دارد که در آنها انتهای باز “U” به هم متصل شده و به شما یک چنگال دو دستی می دهد.

استابلایزر های دستی Handheld Stablaizers

اینها برخی از تثبیت کننده های چوب مانندی هستند که بیشتر دیده اید. دوربین را می توان حول این محور چرخاند و با بازکردن چوب می توانید به آن وزن اضافه کنید. همراه با گیمبال است.

گیمبال های ۳ محوره ۳axis Gimbals

این گیمبال ها ها می توانند بسته به گرانش به طور خودکار تنظیمات را انجام دهند. اینها می توانند مانند طیف متفاوتی از اشکال به نظر برسند. برخی از دوربین ها روی یک چوب متعادل هستند، برخی در شکل های مستطیلی و بسیاری از آنها دارای ساختارهای پشتیبانی دو دسته هستند. برخی از نمونه ها Feiyutech AK-4000، Zhiyun Crane-2، Ronin SC، Feiyutech Carbon Fiber، DJI Ronin M و غیره هستند.

استابلایزر های جلیقه ای vest system stablizers

همانطور که نامش است، یک سیستم جلیقه است که به جای تثبیت، در واقع از تثبیت کننده پشتیبانی می کند. دارای گیمبال های چند محوره است. چیزی که خودنمایی می کند این است که دارای یک بازوی ایزو الاستیک است که به جلیقه متصل است. این به همراه کمک فنرها دوربین را متعادل می کند.  Steadicam هنگام صحبت در مورد تثبیت کننده های جلیقه به ذهن می رسد. بازوی مکانیکی وزن دوربین را از بین می برد و به آن اجازه می دهد کارهای خلاقانه تری انجام دهد.

شما با مدل های مختلف گیمبال ها آشنا شده اید .حالا این تصمیم شما است که با توجه به نیاز کاری خود و با توجه به نوع پروژه و دوربین باید گیمبال مناسب خود را پیدا کنید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید از آن بهره بگیرید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر یک یک از این گیمبال ها نیاز به مهارت خاص خود را دارند چون شیوه ی کار با آن ها نیز متفاوت است و کسی که قرار است با این دستگاه ها کار کند نیاز است تمامی امکانات و کار با آن را بلد باشد.