جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شرایط آفیش تجهیزات
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط آفیش تجهیزات

شرایط آفیش تجهیزات

چرا باید تجهیزات آفیش (اجاره) کنیم و شرایط آن چیست؟

با توجه به بالا بودن قیمت تجهیزات و با توجه به اینکه امکان خرید همه ی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری وجود ندارد . شرکت هایی جهت آفیش تجهیزات و وسایل عکاسی و فیلمبرداری هستند که این تجهیزات را به صورت موقت اجاره می‌دهند.

 

اما سوالی که هست این است که این کار چه مزایا و معایبی دارد و باید به چه نکاتی توجه کنید؟

برای اینکه بخواهید از یک شرکت اجاره و آفیش تجهیزات وسایلی آفیش بکنید موظف به ارائه ضمانت و کارت شناسایی معتبر هستید.

در صورتی که شما از طرف شرکت و یا فردی معرف داشته باشید کمی راحت تر است اما در مورد ضمانت شرایط فرقی نخواهد کرد.

 

ضمانت

در وهله اول باید شما هم قیمت تجهیزات چک یا سفته ای به عنوان ضمانت تحویل دهید به این منظور که اگر اتفاقی برای تجهیزات رخ دهد شما باید پاسخگوی آن باشید.

علاوه بر آن کارت شناسایی مانند کارت ملی یا از این قبیل کارت ها نیز باید به عنوان ضمانت به آن شرکت موقتا تا زمان تحویل ادن تجهیزات تحویل دهید.

 

مزایای آفیش تجهیزات

از مهم ترین ویژگی های این موضوع این است که بدون انجام هزینه های سنگین بابت خرید تجهیزات،این تجهیزات در اختیار شما هستند تا بتوانید کار خود را انجام دهید.

و دیگر نیازی به خرید تجهیزاتی که شاید خیلی برای شما مورد نیاز نباشد را ندارید.

 

معایب آفیش تجهیزات

وقتی شما تجهیزاتی را آفیش می‌کنید تمامی مسئولیت نگه داری آن ها به عهده ی شخص شما خواهد بود و در صورت خسارت دیدن شما باید پاسخگو بوده و خسارت آن را بپردازید. در نتیجه ریسک این کار بالا است.

ممکن است بعضی از این وسیله های شما رو برای اجاره نداشته باشند

امکان نبود هماهنگی بابت زمان تحویل گرفتن و تحویل دادن.

امکان فرسوده بودن قطعات

نبود این شرکت ها در همه ی شهر ها

 

نکاتی که باید هنگام تحویل گرفتن این تجهیزات رعایت کنید.

هنگامی که قرار است تجهیزات را تحویل بگیرید باید تمامی این تجهیزات از باز و بسته کردن یک پیچ سه پایه تا ضبط دوربین و … را باید تست کنید و از سلامت آن مطمئن شوید .

در صورت مشاهده عیب و ایراد باید اطلاع دهید تا این عیب و ایراد از جانب شما نباشد.

در صورتی که شما تجهیزات را تحویل گرفته و ایرادی داشته باشد و شما این ایراد را اعلام نکرده باشید. مسئولیت آن به عهده ی شما خواهد بود و به پای شما نوشته خواهد شد.

هنگا تحویل گرفتن تجهیزات حتما از کلیه این تجهیزات لیست تهیه کنید که چه چیزهایی تحویل گرفته اید و تعداد هر کدام را بدانید. و تا حد امکان سعی کنید تا تجهیزات را حتما در باکس های سخت و محکم مخصوص خود تحویل بگیرید (البته در اکثر مواقع این موضوع نیاز به گفتن نیست و این کار توسط خود شرکت انجام می‌شود)

 

 

نکاتی که باید هنگام تحویل دادن تجهیزات رعایت کنید.

هنگام تحویل این تجهیزات باید حتما تمامی تجهیزات را کامل و با همان وضعیتی که تحویل گرفته اید تحویل دهید.

حتما اجازه دهید تمامی تجهیزاتی که تحویل داده اید همون لحظه و در حضور شما چک شود .

در صورت استفاده و آفیش هر وسیله ای که برای ذخیره اطلاعات است حتما از بک آپ داشتن از آن قبل از تحویل آن مطمئن شوید و در صورت محرمانه یا شخصی بودن این اطلاعات آن هارا پاک کرده و حافظه را فرمت کنید.

 

نکته آخر:

به یاد داشته باشید نگرانی و مراقبتی که از جانب تجهیزاتی که برای خودتان دارید را باید چندین برابر نسبت به تجهیزات اجاره ای و آفیش شده داشته باشید.

اگر قرار است این وسایل را به افراد تیم خودتان بدهید حتما باید این افراد به اندازه شما در نگه داری از آن محافظه کار باشد و متخصص باشد در استفاده از این تجهیزات تا احتمال بروز مشکل و اتفاق برای این تجهیزات کم و به صفر برسد.