جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مستند صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مستند صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

مستندصنعتی
مستند صنعتی در این راستا به شما کمک خواهد کرد تا مجموعه خود را از طریق متن، صدا و تصویر به مخاطبان معرفی کنید فارق از اینکه بخواهد وقت زیادی بگیرد.
مطمئنا برای شما هم پیش آمده که کاتالوگ‌های مختلفی از شرکت‌های مختلف را در اختیارتان قرار داده باشند، اما شما وقت مشاهده و مطالعه آن را نداشته باشید.
مستند صنعتی

مستند صنعتی چیست و چرا تولید می‌شود؟

برای افراد بسیاری سوال است که “مستند صنعتی چیست”؟ مستند صنعتی نوعی پرزنتیشن است که فعالیت‌های اجرایی شما را به منظور نمایش تاسیسات صنعتی و سیر تولید کالا از لحظه ورود مواد اولیه تا زمانی که کالا به بازار عرضه می‌شود و همچنین نحوه نظارت و کنترل کمی و کیفی و یا تحقیقات جهت بهینه سازی و گسترش خط تولید ساخته می‌شود.

تیزر تبلیغاتی چیست | چطور یک تیزر شاهکار و ترند بسازیم؟

همچنین شما می‌توانید در بخش‌های مختلف در ویدیوی تبلیغاتی مطالب را به سمع و نظر بینندگان برسانید تا توضیحات و نکات تکمیلی شما را همزمان با تماشای کلیپ، بشنوند.
اصولا مستند صنعتی کاربردی ترین ابزار پرزنتیشن و ارائه اطلاعات کاربردی مجموعه می‌باشد و بدون این ابزار در جلسات مهم شاید متنی از خاطر شما جا بماند و پس از اتمام جلسه از ناگفته ماندن آن ناراحت شوید.
 
سازمان‌ها و موسسات برای ارائه گزارش سالیانه به سهام داران در مجامع عمومی اقدام به ساخت فیلم می‌کنند. این روش یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه گزارش‌های مالی در فضایی جدید و تاثیرگذار می‌باشد.
با توجه به مواردی که گفته شد مدیران ارشد کارخانجات و سازمان‌ها از توضیحات خسته کننده و پراکنده در مورد مسائل مورد بحث در جلسه بیزار هستند به همین دلیل در کشورهای پیشرفته ارائه پرزنتیشن مهمترین بخش کار و اجرای پروژه می‌باشد.
 

جهت دریافت خدمات مستندصنعتی و ساخت کلیپ از کارخانه،سازمان  و … در کانون تبلیغاتی آیینه هنر کلیک کنید

ویژگی‌های مستند صنعتی

ویژگی‌های مستند صنعتی بسیار زیاد هستند و شخصی که با آن کاری می‌کنید باید همه‌ی این موارد را در محتوای خود قرار دهد تا بهترین بازدهی ممکن را دریافت کنید. در ادامه چند ویژگی کلیدی که یک مستند صنعتی باید داشته باشد را به شما گفته‌ایم:

  • مستند صنعتی باید هدفمند باشد: مستند صنعتی شما باید هدف مشخصی داشته باشد. آیا می‌خواهید محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کنید؟ نحوه استفاده از محصول یا خدمات را توضیح دهید؟ محصول یا خدمات را با رقبا مقایسه کنید؟ آگاهی از برند ایجاد کنید؟ تشویق به فروش کنید؟ جواب همه‌ی این سوال‌ها را باید بدانید.
  • مستند صنعتی باید مخاطب محور باشد: مستند صنعتی شما باید برای مخاطبان‌تان جذاب باشد. مطمئن شوید که از لحنی استفاده می‌کنید که عموما بتوانند آن را درک کرده و بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند. معمولا استفاده از تصاویر و صداهای جذاب توجه آن‌ها را جلب کند.
  • مستند صنعتی پتانسیل آموزشی داشته باشد: مستند صنعتی شما باید اطلاعات مفیدی را در مورد محصول یا خدماتی که دارید، ارائه دهد. مطمئن شوید که اطلاعات به طور واضح و مختصر ارائه شده است. از تصاویر و صداها برای کمک به توضیح مفاهیم پیچیده استفاده کنید.
  • با کیفیت بالا باشد: مستند صنعتی شما باید از هر نظر باکیفیت باشد. یعنی اینکه از تجهیزات و فیلمبرداران باتجربه استفاده کنید. مطمئن شوید که فیلمنامه شما بدون نقص است و صدا واضح و قابل شنیدن است.

مستند صنعتی و پرزنتیشن

هدف از ساخت مستند صنعتی چیست؟

هدف از ساخت مستند صنعتی یا چنین فیلمی نشان دادن کیفیت تولید کالا و برجسته سازی نکات مثبت و چگونگی فرآیند تولید و نمایش آن برای افرادی است که امکان حضور و بازدید، از کارخانه برایشان فراهم نیست. همچنین با نگاه کردن به این مستندها یا پرزنتیشن‌ها مخاطب ابعاد کلی مجموعه مجری پروژه و توانایی‌ها و تجهیزات او را بدون حضور در مجموعه خواهد دید و به نوعی یک تور مجازی برای سفارش دهنده برگزار شده است.

فیلم سازی چیست و چطور انجام می‌شود | از گذشته تا آینده این صنعت

مراحل ساخت مستند صنعتی

معمولا بخش های تشکیل دهنده فیلم یا مراحل ساخت مستند صنعتی موارد زیر است:
  • تاریخچه
  •  معرفی بخش های مختلف کارخانه یا سازمان
  •  تکنولوژی تولید و مراحل تولید محصول و ویژگی های آن
  •  کارکنان و متخصصان
  • جوایز و افتخارات
  • چشم انداز مجموعه

بخش های تشکیل دهنده پرزنتیشن مجمع عمومی سالیانه:

  • تاریخچه مختصر
  • سهامداران و مدیران ارشد
  • اهداف اجرایی شده در سال گذشته
  • اهداف برنامه ریزی برای سال پیش رو
  • برآورد های بودجه و سرمایه
  • برآورد های درآمدی
  • ارائه پیشنهادات و راهکار
  • و …

جهت دریافت خدمات مستندصنعتی و ساخت کلیپ از کارخانه،سازمان  و … در کانون تبلیغاتی آیینه هنر کلیک کنید

باید بدانید که مستندهای صنعتی می‌توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند تا مخاطب را جذب کند. مستند صنعتی یک فیلم تبلیغاتی است که توسط یک شرکت یا سازمان ساخته می‌شود تا محصول یا خدمات خود را تبلیغ کند. مستندهای صنعتی معمولا برای مصرف‌کنندگان نهایی ساخته می‌شوند، اما گاهی اوقات برای فروشندگان یا خریداران تجاری نیز ساخته می‌شوند

مستندهای صنعتی می‌توانند مزایای زیادی برای شرکت‌ها داشته باشند که از آن‌ها می‌توان به افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، بهبود روابط عمومی، ایجاد اعتماد و اعتبار، استخدام کارکنان جدید، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی اشاره کرد.

هزینه ساخت یک مستند صنعتی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله طول مستند، کیفیت تولید و پیچیدگی فیلمنامه متفاوت باشد. با این حال، مستندهای صنعتی می‌توانند نسبتا مقرون به صرفه باشند، به ویژه اگر آن‌ها توسط یک تیم تولید حرفه‌ای ساخته شوند.

ساختن مستند صنعتی به تنهایی بسیار سخت و دشوار است، زیرا شما به یک تیم متخصص برای انجام بخش‌های مختلف نیاز دارید. اما اگر قصد دارید به تنهایی اقدام به تولید مستند صنعتی کنید، باید نکاتی همچون هدف مستند خود، شناسایی مخاطبان هدف، فیلمنامه نویسی مستند، فیلمبرداری مستند، تدوین و ادیت مستند، بازاریابی مستند را در نظر داشته باشید. همچنین می‌توانید سفارش خود را به موسسه آینه هنر بسپارید تا با یک تیم حرفه‌ای و مجرب، کارتان را انجام دهند.

نظر خود را با ما در میان بزارید