جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آپدیت جدید دوربین ZV-E1
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آپدیت جدید دوربین ZV-E1

آپدیت جدید دوربین ZV-E1

ZV-E1 به ضبط ۴K 120p مجهز می‌شود.

سونی در اواخر ماه مارس دوربین ZV-E1 خود را معرفی کرد که گزینه ای عالی برای سازندگان محتوای ویدیویی به شمار می‌آید. در زمان رونمایی، دوربین تنها قابلیت ضبط ۴K 60p را ارائه می‌کرد، اما سونی با آپدیت نرم افزاری جدیدی که ارائه کرده است، این مقدار را افزایش داده.

ZV-E1 عمدتا به لطف سنسور تصویر فول فریم ۱۲ مگاپیکسلی، طراحی E-mount با لنز قابل تعویض و ویژگی‌های سازگار با ویدیو، مارا تحت تاثیر قرار داده. به طور مثال در یک عکاسی آزمایشی، ZV-E1 در برابر پاناسونیک S5 iix، در بخش فوکوسینگ یک سر و گردن قویتر بود که واقعا پیروزی شیرینی برای سونی بوده است.

به گفته سونی: با این آپدیت جدید، ZV-E1 به دسته دوربین‌هایی وارد می‌شود که قابلیت ضبط ویدیو ۴K 120p را دارند. ZV-E1 در این فهرست در کنار ابر دوربین هایی مثل a1, a7 siii, fx3, fx6, fx30 قرار می‌گیرد که از نظر قیمتی می‌تواند برتری ای به نسبت رقبا داشته باشد. شما با این قابلیت جدید هم می‌توانید بر روی تصاویر خود زوم دیجیتال کنید تا به اندازه ۱۰۸۰ برسید و هم می‌توانید ویدیو را تا ۵ برابر آهسته تر کنید تا به ۲۴ فریم بر ثانیه برسید.ZV-E1

در کنار قابلیت ۴K 120p در این پکیج به روز رسانی، قابلیت ضبط ویدیو‌های Full HD 240p هم به ZV-E1 اضافه شده که واقعا عدد جذابی است. سونی می‌گوید: ضبط ۱۲۰ فریم بر ثانیه فط در حالت فشرده Long GOP ZV-E1 و حالت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ای، فقط از طریق S&Q در دسترس است. اما نکته اینجاست که دوربین بر روی این قابلیت‌های جدید، چه میزان از تصویر را کراپ می‌کند و یا چقدر این دوربین داغ می‌شود و یا آیا محدودیت زمانی ای ایجاد می‌شود و یا خیر؛ که سونی هیچ توضیحی در این بابت نداده است.

جالب اینجاست که سونی این آپدیت رایگان را از طریق Creators’ Cloud خود منتشر کرده که این پلتفرم در ابتدا مخصوص کاربران حرفه‌ای و سازمانی بود اما الان بستری برای پشتیبانی از کارهای خلاقانه و جدید شده است.ZV-E1

شما برای نصب این آپدیت باید کمی متفاوت‌تر از مدل‌های قبلی عمل کنید. ابتدا باید وارد نرم افزار Creators’ Cloud و حساب کاربری خود بشوید و دوربین ZV-E1 خود را با وارد کردن شماره سریال آن، معرفی کنید و مجوز دانلود این پکیج را دریافت کنید. هنگامی که مجوز آپدیت صادر شد، می‌توانید فایل به روزرسانی را دانلود و در دوربین خود نصب کنید، کاملا شبیه به یک آپدیت سیستم عامل معمولی. فایل مورد نیاز، RC_LIC.DAT، را باید در یک کارت حافظه فرمت شده کپی کنید و در ZV-E1 وارد کنید. این نصب می تواند از طریق USB هم انجام شود. از طرفی دیگر تمام فایل‌های مورد نیاز موجود برای Sony ZV-E1 در وب سایت سونی نیز فهرست شده است.

در انتها اگر به مباحث عکاسی و فیلم برداری علاقه دارید، از شما دعوت می‌کند با کلیک بر روی لینک، از باقی مقالات ما دیدن فرمایید.

نظر خود را با ما در میان بزارید