جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتباهات رایج فیلمبرداری (بخش اول)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اشتباهات رایج فیلمبرداری (بخش اول)

اشتباهات رایج

اشتباهات رایج در فیلمبرداری چیست ؟

فارغ از اشتباهات رایج فیلمرداری فیلمبرداری یک ویدیو گاهی اوقات می تواند کار آسانی به نظر برسد

با این حال، صرف نظر از سطح دانش و تخصص شما،اشتباهاتی ممکن است رخ دهد و مواردی وجود دارد که همیشه باید به آن ها توجه داشته باشید.

در این مقاله شما لیست ۱۰ تا از اشتباهات رایج فیلمرداری را مطالعه می کنید

 

۱.ضبط نکردن صدای خوب

اشتباه بزرکی متاسفانه حتی در برخی از فیلمبرداران حرفه ای دیده می شود این است که تمام تمرکز خود را روی موارد بصری می گذارند و توجه به صدای آن ندارند.

این موضوع همیشه وجود دارد که اگر خطایی یا اشتباهی در بخش تصویر وجود داشته باشد اما کیفیت صدای خوب کمک می کند تا بیننده از آن چشم پوشی کند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، در هر میکروفونی که ممکن است استفاده کنید، باید مراقب وزوز، زمزمه و انواع دیگر صداهای ناخوشایند باشید و همچنین از مناسب بودن سطح صدا اطمینان حاصل کنید.

از محیط‌های پر سر و صدا خودداری کنید و در صورت امکان، فن‌ها، تهویه مطبوع را خاموش کنید، پنجره‌ها را ببندید و از خودروها و همچنین برخی وسایل الکترونیکی یا هر چیز دیگری که صدایی منتشر می‌کند که ممکن است میکروفون آن را دریافت کند، خودداری کنید.

همیشه مطمئن شوید که صدای خود را در هدفون کنترل می کنید

– یا حداقل به خوبی به تنظیمات روی صفحه نمایش خود توجه کنید.

۲.نور بد

همه ما این را می دانیم – نور خوب ضروری است نور خوب می تواند تمرکز تماشاگر را در جایی که نیاز دارید بچرخاند و احساسات دلخواه را ایجاد کند.

شما برای اینکه بخواهید نورپردازی خود را مناسب کنید لازم است نور را کم و زیاد و حتی تنظیمات دوربین را تغییر دهید تا به نور مناسب و دلخواه برسید

یکی از رایج ترین اشتباهات ویدئویی عدم نوردهی رضایت بخش است.

دو راه وجود دارد که این اتفاق می افتد.

نوردهی کم زمانی اتفاق می‌افتد که نور کافی به سنسور نمی‌رسد، در نتیجه عکسی بسیار تاریک ایجاد می‌شود. جزئیات در سایه ها و نواحی تاریک عکس گم خواهند شد.

نوردهی بیش از حد  زمانی اتفاق می‌افتد که نور بیش از حد به سنسور می‌رسد، که باعث می‌شود شات خیلی سبک، «سوخته» شود. بنابراین، جزئیات در سبک ترین مناطق و نقاط برجسته عکس از بین می روند.

به طور کلی، نوردهی بیش از حد و کم نور بد است زیرا جزئیات عکس را از دست می دهید

همیشه بهتر است این مشکلات را قبل از عکس برداری در دوربین اصلاح کنید، زیرا بازیابی جزئیات از عکسی که در مراحل پس از تولید فاقد آنها هستند، بسیار سخت خواهد بود.

 

فیلمبرداری چیست و چطور باید اصول این کار را به طور حرفه‌ای رعایت کنیم؟

۳.عدم ثبت نوردهی مناسب

از دیگر اشتباهات رایج فیلمبرداری عدم نوردهی رضایت بخش است.

دو راه وجود دارد که این اتفاق می افتد. نوردهی کم زمانی اتفاق می‌افتد که نور کافی به سنسور نمی‌رسد، در نتیجه عکسی بسیار تاریک ایجاد می‌شود.

جزئیات در سایه ها و نواحی تاریک عکس گم خواهند شد. نوردهی بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که نور بیش از حد به سنسور می‌رسد، که باعث می‌شود شات «سوخته» شود.

بنابراین، جزئیات در سبک ترین مناطق و نقاط برجسته عکس از بین می روند. به طور کلی، نوردهی بیش از حد و کم نور بد است زیرا جزئیات عکس را از دست می دهید و بد به نظر می رسد.

اشتباهات رایج فیلمبرداری

۴.تنظیم تراز سفیدی اشتباه (وایت بالانس white balance)

 تعادل رنگ سفید اشتباه یکی دیگر از اشتباهات تصویربرداری است که اغلب انجام می شود. وایت بالارنگ را روی عکس شما نشان می دهد و اگر اشتباه انتخاب شود، غیرطبیعی و ناخوشایند به نظر می رسد.

تراز سفیدی که به درستی انتخاب شده باشد، عکس را نزدیک به آنچه در واقعیت به نظر می رسد، به تصویر می کشد. تراز سفیدی با توجه به منبع نور شما و گرمای نوری که ساطع می کند متفاوت است.

اگر توازن ضعیف انتخاب شده باشد، تصویر شما رنگ آبی یا سبز یا برعکس، اگر خیلی بالا باشد، رنگ نارنجی یا زرد خواهد داشت.

بهتر است با چشم خود بروید و از تنظیمات پیش‌فرض تعادل سفیدی دوربین خود استفاده نکنید. همیشه سعی کنید تعادل رنگ سفید را خودتان تنظیم کنید، توسط کلوین. سعی کنید آن را بالا و پایین کنید و ببینید چه چیزی با عکس شما بهترین کار را می کند.

به طور کلی، اگر از داخل با لامپ‌های فلورسنت عکاسی می‌کنید، حدود ۴۲۰۰ K باید درست نگاه کنید، با این حال، کمی بازی کنید و بهترین عدد را برای عکس خود پیدا کنید.

اگر از بیرون با نور روشن عکس می گیرید، به میزان قابل توجهی بالا می رود و اگر از داخل با نور تاریک تر عکس می گیرید، پایین می آید.

همیشه بهتر است آن را تنظیم کنید و ببینید چه چیزی برای شرایط شما کار می کند. به یاد داشته باشید، باید تعادل نور را هر زمان که مقدار قابل توجهی نور در عکس وارد می‌شود، با هر تغییر مکان یا تغییر زمان قابل توجه (به عنوان مثال – ظهر و شب) تنظیم کنید.

اشتباهات رایج فیلمبرداری

۵.نداشتن هدف مشخص

 این یکی برای هر چیزی در زندگی بسیار کاربردی است.

با این حال،از دیگر اشتباهات رایج فیلمبرداری نداشتن هدف برای عکاسی است باید هدف مشخصی داشته باشید. لزوماً لازم نیست همه چیز را ثانیه به ثانیه ترسیم کنید، اما باید حداقل اصول اولیه را بدانید.

راه عالی برای اطمینان از اینکه نمی‌خواهید از جاده خارج شوید، این است که این سؤالات ساده را از خود بپرسید:

سعی دارم چه چیزی را منتقل کنم؟

قصد دارم چه احساسی را به بینندگان جلب کنم؟

می خواهم مردم پس از تماشای این به چه چیزی فکر کنند؟

روش تولید چگونه باشد؟

دوست دارم محصول نهایی چگونه باشد؟

به نظر من هنگام برنامه ریزی برای عکاسی از خودم پرسیدن این موارد بسیار مفید است. اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، رفع برخی از این نکات پس از گرفتن تمام فیلم و تنها ویرایش باقی می‌ماند،

می‌تواند بسیار سخت باشد. همچنین می توانید متوجه شوید که چیزی را تولید کرده اید که به نظر نمی رسد به نظر شما باشد.
به نتیجه ای که می خواهید داشته باشید فکر کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

نظر خود را با ما در میان بزارید