جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بوکه هرچه بیشتر با لائووا
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بوکه هرچه بیشتر با لائووا

بررسی لنز 28mm لائووا با F1.2

بررسی لنز ۲۸mm لائووا با F1.2

لنز جدید لائووا که یک برش از قدمت را با مدرنیته پیوند زده، با گشودگی دیافراگم ۱.۲ و فاصله کانونی ۲۸میلی متری که دارد، خوراک عکاسی های خیابانی و مناظر طبیعی است. ارگوس که نام این سری از لنز های لائووا ست برای بیشترین حد از تطبیق پذیری ساخته شده و گزینه ای مناسب برای استفاده روزمره و مخصوصا شرایط نوری کم است که با بدنه ای قدرتمند و کلاسیکی که دارد حس رضایت شما را برانگیخته می کند.

از آن جایی که فاصله کانونی ۲۸ میلی متری این لنز کمی بیشتر از حد معمول است و جزء لنز های واید بازار قرار گرفته، که در عکاسی های پرتره ی خیابانی و یا حتی معماری میتواند برای شما امیدوار کننده باشد. در فیلم سازی و داستان سرایی هم این لنز میتواند جایگاهی مهم در بین کاربران برای خود باز کند. زیرا در مقایسه با لنز های مرسوم امروزی مثل ۵۰ میلی متر و ۳۵ میلی متر های قدرت مند، ارگوس میتواند زاویه دید تقریبی ۷۵.۴ درجه را ببیند که این موضوع اجازه ثبت جزئیاتی بیشتر از محیط را به کاربران هدیه می دهد. بررسی لنز 28mm لائووا با F1.2

برای کنترل هرچه بیشتر بر روی سوژه و بکگراند تصویرتان هم میتوانید دیافراگم لنز را باز کنید و کاملا سوژه را با بوکه ها، ایزوله کنید. دیافراگم ۱۳ تیغه ای نوید یک سری بوکه های نرم و گرد را می دهد که مخصوصا در زمان هایی که نور پشت مدل شماست، بهترین عملکرد را دارد. زمانی هم که صحبت از نور کم بشود، شما خیالتان راحت است، نه تصاویرتان به دلیل پایین بود سرعت شاتر محو می شود، و نه فوکوس را از دست می دهید.

شاید باورتان نشود ولی لائووا برای چهار مانت بدون آیینه پرکابرد امروزی، ۲۸ میلی متر را ارائه کرده که عبارت اند از : (mount L, sony E, nikon Z, canon RF). یک رزوه ی ۶۲ میلی متری هم برای فیلتر های پیچی در سر لنز وجود دارد که دست شما را برای خرج خلاقیتتان باز می گذارد.

حتی قبل سفرتان هم نگران اضافه وزن و حجم نباشید، ارگوس لائووا تنها ۵۶۲ گرم وزن دارد و جزء لنز های جمع و جور و کوچک به شمار می آید. Laowa Argus 28mm f/1.2 FF هم اکنون بر روی سایت لائووا و سایت های رسمی فروش، با قیمت ۵۹۹ دلاری در دسترس است.

در انتها اگر به مباحث عکاسی و فیلم برداری علاقه دارید، حتما با کلیک بر روی لینک به صفحه آکادمی کانون آیینه سر بزنید و دانش روز افزون خود را گسترش دهید. ممنون که تا پایان این مقاله با من همراه بودید.

نظر خود را با ما در میان بزارید