جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سونی رکورد حافظه را شکست.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سونی رکورد حافظه را شکست.

حافظه

سونی از کارت حافظه CFexpress رونمایی کرد و رکورد ظرفیت‌های کارت حافظه را شکست

از مهم ترین دغدغه‌های یک عکاس و فیلمبردار، انتخاب یک SD Card با کیفیت است. این SD Card ها باید حافظه مناسب کار را داشته باشند. سرعت انتقال داده خوبی نیز داشته باشد و همچنین در مقابل ضربه و مقاومت خوبی داشته باشد. از این رو شرکت‌های مختلفی SD Card هایی با سرعت حجم‌ها و سرعت‌های گوناگون معرفی کردند. سونی یکی از شرکت‌هایی است که از گذشته Sd Card های خوبی را به بازار معرفی کرده است.

سونی اولین شرکتی بود که کارت حافظه‌های CFexpress را همراه با عرضه a7III به بازار عرضه کرد. با این حال از آن زمان تولیدکنندگان زیادی، کارت حافظه‌های مختلفی با سرعت و یا ظرفیت بالاتر عرضه کردند.
اما اکنون سونی با رونمایی از این SD Card با ظرفیت ۱۹۲۰ گیگابایتی بار دیگر به بازار و رقیبان خود اعلام کرد که هنوز رئیس کیست!

همزمان با رونمایی این کارت حافظه ۱۹۲۰ گیگاباتی، نسخه ۹۶۰ گیگاباتی آن نیز رونمایی شده است. بنابراین سونی طیف وسیعی از کارت‌های حافظه را با ظرفیت‌های ۸۰ گیگابایتی، ۱۶۰ گیگابایتی، ۳۲۰ گیگابایتی، ۶۴۰ گیگابایتی، ۹۶۰ گیگابایتی و ۱۹۲۰ گیگابایتی در بازار عرضه می‌کند.

تمامی کارت های سونی می‌توانند با سرعت ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه خواندن و نوشتن را انجام دهند. در حالی که SD Card های قدیمی‌تر ۸۰ تا ۶۴۰ مگابایت بر ثانیه سرعت دارند. سری جدید این SD Card های سونی از ساختار آلیاژی برای انتقال حرارت بهتر استفاده می‌کنند و در برابر آب،خم شدگی و ضربه مقاوم هستند.

با این حال، در حالی که این کارت‌های حافظه جدید ممکن است تاج ظرفیت را به خود اختصاص بدهند اما لزوما ارزش بالایی ندارند. ۱۴۰۰ دلار برای کارت ۱۹۲۰ گیگابایتی و ۷۶۰ دلار برای ۹۶۰ گیگابایتی است که هر دوی آن ها گران هستند.
به طور کلی اگر قیمت آن برای شما اهمیتی ندارد می‌توانید این SD Card ها را خریداری کنید اما با توجه به کار خود و میزان حافظه‌ای نیاز دارید، کارت حافظه خریداری کنید و برای داشتن حافظه‌ی بیشتر احتیاجی به خرید کارت حافظه با حجم‌های بالاتر نیست.

1 Comment

  • زهرا

    خرداد ۲۵, ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ ب٫ظ

    جالب بود

نظر خود را با ما در میان بزارید