جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سونی سینمالاین چیست؟
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سونی سینمالاین چیست؟

سونی سینما لاین

با سینمالاین ضبط کنید

<<ما در سونی، از سازندگان و داستان نویسان بصری تجلیل می کنیم و تلاش می کنیم مهارت و استعداد خارق العاده آن ها را فعال کنیم. ما در چندین دهه گذشته، با ارائه پشتیبانی ها و ارائه ابزار هایی ساخته شده توسط سینماگران، برای سینماگران، با جامعه خلاق کار کرده ایم. DNA ما از صنایع برتر فیلم و تصویربرداری دیجیتال، گرد هم می آید تا لاینی از ابزار های خلاقانه و قدرتمند ایجاد کنیم؛ که با هدف ثبت احساسات در هر فریم طراحی شده اند و قدرت واقعی داستان گویی بصری را از گوشه، آزاد می کند.>> این بخشی از معرفی نامه ی مجموعه دوربین های سینمالاین، از زبان سونی بود که با معرفی این ۷ دوربین، نه تنها پکیج سینمایی خود را کامل کرد بلکه جنگ سخنی را با کمپانی ها رقیب خود آغاز کرد.

۷ کتوله های سونی

این ۷ فرزند خانواده سینمالاین سونی، هرکدام به هوشمندانه ترین حالت برای بازار هدف خاصی ساخته شده اند. از سینماگران سطح بالا تا افرادی که قصد تولید محتوای بصری با بالاترین کیفیت را دارند. شاید خیلی نقاط مشترک خاصی را نتوان بین این دوربین ها پیدا کرد؛ اما در نگاه اول معلوم است که اینها ارتباطی با یک دیگر دارند.
سونی برای ۶ مدل از این دوربین ها قابلیت استفاده از لنز های E مانت را فراهم کرده؛ و در ۲ مدل برتر پیشنهاد استفاده از لنز هایی با مانت PL را داده که جز لنز های سینمایی سونی هستند و قطعا شارپنس و خروجی بهتری را تحویل شما میدهد. در بزرگ ترین عضو این خانواده ولی دیگر خبری از مانت هایی بجز سینمایی نیست.

۱- دوقلوهای افسانه ای

venice و venice 2 که گل سر سبد این مجموعه به حساب می آیند، هر دو از قطع سنسور فول فریم ۳۶*۲۴ میلیمتر استفاده میکنند که توانایی ضبط ویدیو های خام با ۱۶ بیت رنگ و ویدیو ۴K با ۱۲ بیت رنگ را دارد. venice دارای فیلتر ND 8 پله ای است که برای ولین بار در دنیا توسط کمپانی سونی اختراع شده. این ۲ دوربین دارای دو صفحه نمایش هستند، یکی برای اپراتور در یک سمت و یک صفحه نمایش هم در سمتی دیگر برای دستیار که اطلاعات نمایش داده شده در هر طرف متفاوت با دیگریست.
از توانایی های این ها هرچه بگوییم کم است ولی در آخر لازم به ذکر است که شما برای رکورد دو روش را جلو پا دارید: اول اینکه دو حافظه جانبی داخل خود دوربین قرار دهید؛ دوم اینکه با یک ابزار متصل شونده، دو حافظه بیشتر را نیز در اختیار داشته باشید.

۲- عضو سوم: FX9

هم نمی توان FX9 را پله پایین تر دوربین های قبلی دانست، وهم میتوان. الان که یک پله پایین تر آمدیم هنوز هم دوربین سطح بالایی را در اختیار داریم و نباید FX9 را دست کم گرفت. عضو سوم هم از یک سنسور فول فریم استفاده می کند که توانایی رکورد ویدیو را تا ۶K و با ۱۶بیت رنگ را دارد. سیستم فوکوسینگ این دوربین از نوع هایبرید سریع اتومات است و از دو پایه ایزو استفاده می کند. در هنگام ضبط در حالت ۴K super 35 سنسور شما به ۸.۸ مگاپیکسل و در حالت ۶K fill-frame به ۱۹ مگاپیکسل تغییر پیدا می کند.

۳- عضو چهارم: FR7

FR7 به نظر من یکی از جذاب ترین دوربین های این خانواده است. تمرکز سونی برای این دوربین که به اصطلاح یک PTZ است، بر روی کنترل از راه دور بوده، مثلا برای پخش زنده ها و یا نصب دوربین بر روی هلیشات ها ، کرین و یا اسپایدرکم ها. به همراه این دوربین میز کنترل از راه دور مناسب هم به فروش می رسد که ptz camera نام دارد. FR7 هم یک دوربین فول فریم است که توانایی ضبط ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. برای تغییر لنز بر روی این دوربین شما ملزوم به بالانس دوباره محور تیلت این دوربین می شوید که احتمالا خیلی کم پیش بیاید که بخواهید همچین کاری کنید.این هم شگفتی ای دیگر از سینمالاین.

۴- پنجمین عضو: FX6

FX6 در یک بادی جمع و جور یک گزینه خیلی مناسب برای گرفتن تصاویر اکشن به حساب میاید. باز هم فول فریم و باز هم مناسب گرفتن تصاویری سینمایی. ۶۰۰۰ دلاری که برای این دوربین خرج می کنید به شما ۶۲۷ نقطه فوکوس خودکار از نوع هایبرید و ویدیو هایی ۱۰۸۰ با ۲۴۰ فریم بر ثانیه یا ۴K شصت فریم بر ثانیه می دهد. ۱۶ بیت رنگ در حالت خام را نیز فراموش نکنید که واقعا استفاده ازش بسی لذت بخش است.

۵- کوچک ترین اعضا: FX3 و FX30

دو عضو کوجک این گروه، تقریبا بدنه هایی مشابه با یک دیگر دارند و حتی باندل های مشابه به یکدیگر را میتوانید برای آنها خریداری کنید. تنها تفاوت و بزرگ ترین تفاوت بین این دو فقط و فقط در اندازه سنسور شان است. FX3 از سنسور فول فریم استفاده می کند و FX30 تنها عضو و جدید ترین عضو این خانواده است که از سنسور APS-C بهره برده. هدف از تولید این دو برادر، تمرکز بر روی ولاگرها و تولید کنندگان حرفه ای است که تیم های کوچکی دارند و در زمان استفاده از این دوربین ها خیلی سردرگم نشوند. فکر نکنید که این دو از سری دوربین های الفا ی سونی سطح پایین تری دارند؛ خیر. هنوز هم چون زیر پرچم سینمالاین هستیم دلیلی بر قدرت مندی شان است.

نظر خود را با ما در میان بزارید