جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
عکس های هوایی شگفت انگیز “آیدین بویوکتاش”
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عکس های هوایی شگفت انگیز “آیدین بویوکتاش”

عکس های هوایی شگفت انگیز آیدین بویوکتاش

مجموعه عکس “Flatland”

مجموعه عکس هوایی جدید عکاس ترک، آیدین بویوکتاش که به تازگی مورد توجه جهانیان قرار گرفته، توانسته تمام قوانین جاذبه را به چالش بکشد و چشم انداز جدیدی از دنیا را به نمایش بگذارد. این هنرمند و ادیتور مطرح عکس، برای خلق این اثار از تصاویر زیادی استفاده کرده و به گفته خودش الهام این عکس ها را از کتابی به همین نام، فلاتلند: عاشقانه ای از ابعاد متعدد، نوشته ی ادوین ابوت گرفته که به بررسی رابطه ی بین ابعاد و هندسه و انتقال بین آنها پرداخته.

در سال ۲۰۱۷، بویوکتاش روند پرزحمت برنامه ریزی سفر خود را شروع کرد و دو ماه طول کشید تا بتواند بهترین مناطق مناسب عکاسی را پیدا کند. او با استفاده از گوگل ارث، کل ایالات متحده را جستجو کرد و نهایتا ۴۵ مکان و حدود ۱۰.۰۰۰ مایل را گزینش کرد و راه افتاد.

عکس برداری حدود یک ماه به طول کشید و آیدین مجبود شد ایالت های زیادی را مثل آریزونا، تگزاس، کالیفرنیا و نیومکزیکو را بگردد. هر یک از عکس هایی که می بینید ساخته شده از مجموعه ای ۱۸ تا ۲۰ فریمی است که از پهپاد، دوربین و گوگل ارث و … برای ساخت آنها استفاده شده و با دقتی فراوان به یکدیگر متصل شده اند تا یک کلاژ دوخته شده از تصاویر، شکل بگیرد.

سرزمین سرگردان

این عکس در توسان اریزونا گرفته شده که با استفاده از گوگل ارث ساخته شده است. این استفاده خلاقانه از این سرویس گوگل واقعا نتایج جالبی را به همراه داشته که یک سری هواپیمای اسقاطی را در کنار هر و یا بهتر است بگویم بر روی هم نشان می دهد.

تپه های قرمز روی جاده

این عکس حتما در یکی از سفر های جاده ای متعدد آیدین در آمریکا گرفته شده که شاید در میان سفر به ذهنش رسیده باشد، شاید بد نباشد از اینجا هم یک عکس بگیرم. جاده های کلاسیک و طولانی آمریکا را از قدیم در فیلم ها و تصاویر همه دیده اند؛ ولی اینبار با رد شدن آیدین از این جاده های نمادین، به جاده ها یک منحنی سرگیجه آور هدیه داده که با دامنه تپه های اطراف در هم پیچیده اند.عکس های هوایی شگفت انگیز آیدین بویوکتاش

استقاطی ها

تا آنجایی که چشم کار می کند یک سری ماشین های پیر پشت هم پارک شده اند که به معنای واقعی در گورستان خوابیده اند. این عکس تصور جهانی را برای ما به وجود می آورد که گرانش را به چالش کشیده ایم و اتومبیل ها را می توانیم بدون در نظر گرفتن جاذبه در شیب ها بگذاریم بدون آنکه سقوط کنند یا به یکدیگر برخورد کنند.عکس های هوایی شگفت انگیز آیدین بویوکتاش

آثار متروکه

آیدین پیش از این هم سابقه ساخت همچین عکس هایی را داشته. مثلا این عکس که در این مجموعه عکس نیست ولی باز هم یک اثر خارق العاده است. در این تصویر یک قطار به چشم می آید با بیشمار واگن متصل به هم که انگار با سرپیچی از جاذبه و گرانش در حال بر گشت از فضاست. شاید هم در حال کشیده شدن درون منحنی است.عکس های هوایی شگفت انگیز آیدین بویوکتاش

شما میتوانید با کلیک بر روی لینک تمام این ۲۵ فریم جالب عکس هوایی را ببینید و لذت ببرید. اگر هم به حوزه عکاسی  و فیلم برداری علاقه دارید بر روی لینک کلیک کنید و به صفحه آکادمی کانون آیینه هنر سر بزنید. ممنونم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید.

نظر خود را با ما در میان بزارید