جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لنز دست دوم را بخریم؟
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز دست دوم را بخریم؟

لنز دست دوم

خرید لنز دست دوم انتخاب درستی است؟

از آنجایی که لنز های جدید دائما در حال گران شدن هستند،بسیاری از عکاسان ترجیح می‌دهند که وسایل دست دوم خرید کنند و در هزینه خود صرفه جویی کنند.بازار لنزهای استفاده شده اغلب پر از لنزهای عالی است. به خصوص برای افرادی که بودجه کمتری دارند.
در این مقاله سعی دارم مزایا و برخی از نکات لازم برای خرید لنز دست دوم را توضیح بدم.

لنز دست دوم

چرا لنزهای دست دوم بخریم؟

البته که واضح ترین و مهم ترین دلیل آن صرفه جویی در هزینه است.به خصوص برای افرادی که بودجه کمتری دارند. لنزهای دست دوم را می‌توان با قیمت خیلی مناسب‌تر از لنز آکبند خریداری کرد و اگر خوش شانس باشید می‌توانید لنز مورد نظر را با مدت استفاده خیلی پایین و در حد نو خریداری کنید.

مهم ترین نکته برای خرید لنز یا هر محصول دست دومی این است که باید مراقب فروشندگان دروغی و نا امن باشید و احتیاط کنید.اگر فروشنده مناسب را پیدا کردید باید شرایط خرید لنز دست دوم را بدانید. اگر شما مهلت تست لازم برای لنز را نداشته باشید، خرید از آن فروشنده توصیه نمی‌شود شما حتما قبل از خرید لنز باید به طور کامل آن را بررسی کنید و حتی در صورت لزوم آن را به شخصی که متخصص این کار هست نشان دهید تا سلامت بودن و بدون اشکال بودن آن را تایید کند.

حتما بخوانید:بهترین انتخاب لنز برای دوربین های سونی

اگر یک لنز دست دوم به فروش می‌رسد، به معنای عیب داشتن آن است؟

دلایل زیادی برای فروش لنز وجود دارد. ممکن است این کار به دلیل ارتقا و خرید لنز بهتری باشد.ممکن است لنز کارایی لازم برای آن عکاس را نداشته است و یا حتی ممکن است به دلیل عوض کردن مدل دوربین خود دیگر به آن لنز احتیاجی نداشته است. پس نمی‌توان گفت تمامی لنزهای دست دوم، مشکل و یا ایرادی دارد. میان همه‌ی لنزهای دست دوم شما می‌توانید لنز سالمی پیدا کنید که هم ارزش خریدن دارد و هم سالم است. اما با این حال همه‌ی فروشندگان سعی در فروش محصول خود دارند اما شما به عنوان یک خریدار باید همه‌ی جوانب لنز و یا هر محصول دیگری را در نظر بگیرید.

لنز دست دوم

توصیه‌های لازم

۱) از یک منبع معتبر خرید کنید.

همانطور که گفتم بهتر است فروشنده را بشناسید و یا تمامی نکات را از بابت امنیت خرید و فروش رعایت کنید و بدون رعایت نکات لازم هزینه ای پرداخت نکنید.

۲) وضعیت بیرونی و داخلی را بررسی کنید.

قبل از انجام هرگونه تست،وضعیت ظاهری و باطنی دوربین را بررسی کنید.تمامی قسمت های لنز دست دوم را بررسی کنید و از سالم بودن و بدون ایراد بودن آن مطمئن شوید.
خراش‌ها و فرو رفتگی‌ها، زوم و فوکوس، دیافراگم، دکمه ها و … مواردی است که حتما باید سالم باشد.

۳) وضعیت نوری را بسنجید.

پس از بررسی فیزیکی، وضعیت نوری را بسنجید.
آسیب سنسورها،پوشش لنز،گرد و غبار و لکه های داخل لنز و … مواردی است که باید بررسی شود.

۴) لنز را با دوربین خود تست کنید

حتما سعی کنید لنز را بر روی دوربین تست کنید. با آزمایش لنز می‌توانید یک یا دو نمونه از نتیجه کار را ببینید تا بررسی لنز بهتر انجام شود. این کار به شما کمک می‌کند تا لنز را از نظر مکانیکی و الکترونیکی هم تست کنید. اگر لنز را با دوربین خود تست کنید از این که لنز با دوربین شما سازگار است نیز مطمئن می‌شوید.

کلام آخر:

در بازار کالای دست دوم، لنزها در هر سطحی وجود دارد و با کمی جست وجو در بازار می‌توانید لنز دست دوم سالم و بدون اشکال و همچنین با قیمت مناسب پیدا کنید.
اما در هنگام خرید نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

نظر خود را با ما در میان بزارید