جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لنز مایع وجود دارد؟
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز مایع وجود دارد؟

لنز مایع وجود دارد؟

لنز مایع تکنولوژی جدیدی که در گوشی شیائومی وجود دارد.

شیائومی اولین گوشی تاشو خود را با نام Mi Mix Fold در بهار ۲۰۲۱ معرفی کرد.این گوشی تاشو از اولین نسلی است که از تکنولوژی لنز مایع استفاده کرده است
همچنین گفته می‌شود که میخواهد آن را برای دستگاه‌های آینده نیز در نظر بگیرد.

ویژگی ها

این تکنولوژی به لنز اجازه می‌دهد تا حرکت کند و شکل خود را به صورت مکانیکی و الکترونیکی تغییر دهد و از سرعت فوکوس و … بهره مند شود.
تغییر شکل لنز،آن را قادر می‌سازد تا مانند دو یا چند لنز  برای زوم فاصله‌های دور و ماکرو برای فوکوس کردن روی اشیاء و … عمل کند. برای این گوشی به این معناست که می‌توانید با لنزی که بر روی گوشی است برای انجام چندین عملکرد استفاده کنید و بنابراین سنسور‌های داخل گوشی را کاهش می‌دهد و این دقیقا چیزی است که شیائومی برای این مدل گوشی خود استفاده کرده است.
یک دیگر از مزیت‌های لنز مایع این است که لرزشگیری اپتیکال تصویر را بهبود می‌بخشد.چون لنز شناور است،کمتر تحت تاثیر حرکت‌های دوربین قرار میگیرد

لنز‌های مایع دوربین‌ها بیشتر در موقعیت‌های صنعتی استفاده می شود،جایی که لنز‌های مکانیکی کاربرد یا قابل استفاده نیستند.
از آن جایی که در اندازه‌های کوچک تر خوب عمل می کند،مدتی است که استفاده از آن‌ها در گوشی‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

 Mi Mix Fold

کدام شرکت ها تکنولوژی لنز مایع را در گوشی ها ارائه می دهند؟

در حال حاضر تنها شرکتی که از این فناوری استفاده می‌کند، شیائومی است که گوشی تاشو و این مدل لنز را روانه بازار کرد. این گوشی شامل ۳ لنز است که یکی از این ۳ لنز به لطف تکنولوژی لنز مایع استفاده شده است می‌تواند عکس‌های تله فوتو و همچنین عکس‌های ماکرو را ثبت کند.

لنز مایع

نظر خود را با ما در میان بزارید