جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوازم جانبی عکاسی چی نخرم؟
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لوازم جانبی عکاسی چی نخرم؟

مبین محمود زاده

لوازم جانبی عکاسی چی نخرم؟

داستان لوازم جانبی در تمام دسته های کاری، هم تا قسمتی نادیده گرفته شده است و هم از طرف دیگر میتواند بازار سود ده و بزرگی را برای فروشندگان و تولیدکنندگان بسازد. در حوزه عکاسی و فیلم برداری هم لوازم جانبی زیادی هست که میتوانید بخرید و هم لوازم زیادی هست میتوانید با خرید آنها پول خود را دور بریزید و تولید کنندگان و بازاریان را پولدار کنید. بیشتر این لوازم جانبی ها هزینه ها تولید پایینی دارند ولی در بازار مشتری های خاصه خود را دارند که سفت و سخت پای خرید خود می ایستند و در آن سوی ماجرا هم فروشنده ها با خرید تعداد بالا و ارزان از خرید این کاربران خوشحال و خوشحال تر می شوند. در این مقاله سعی دارم تا چند مثال از لوازم جانبی عکاسی ای را بزنم که خرید آنها دلیلی ندارد. اما دقت داشته باشید که صحبت های من در مورد تمام دسته لوازم جانبی ها نیست و بعضی از آنها نه تنها سودمند هستند بلکه در شرایطی میتوانند ناجی شما باشند.

محافظ نمایشگر دوربین

در طی این سالها که با دفاتر اجاره تجهیزات عکاسی و فیلم برداری، زیادی همکاری داشته ام معدود دوربین ای را دیده ام که از محافظ ضد خش یا همان گلس استفاده کند. این دوربین ها در طی مدت کاریشان دست صد ها و یا هزاران نفر بوده اند و در لوکیشن ها و پروژه های زیادی نقش آفرینی کرده اند؛ اما این موضوع دلیل نمی شود که صفحه نمایش دوربین دچار خط و خش یا ضربه دیدگی شود. برای دلیل دوم میتوانم بگویم که، مگر غیر از این است هر عکاسی قبل از یادگیری مفاهیم سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم، باید محافظت از تجهیزات گران قیمت خود را یاد بگیرد؟ پس راه بهتر به نظر من این است که به جای صرف هزینه برای گلس، بر روی رم های بهتری هزینه کنید.

کیت تمیز کننده سنسور و لنز

امروز با سرزدن به فروشگاه های اینترنتی میتوانید ببینید که یک کیت تمیز کننده خیلی معمولی دوربین قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی دارد؛ در صورتی که عمل تنظیف سنسور، عملی حساس و پیچیده ای است مخصوصا برای مبتدی ها که صورت بروز هرگونه خطایی میتوانند خسارت های سنگینی به سنسور دوربین یا عدسی های لنز خود بزنند. این هارا کنار بگذاریم هم میتوانم بگویم که مگر دوربین عکاسی در ۵ یا ۶ سال عمر مفید خود چند بار به تنظیف سنسور نیاز دارد؟ در سال های ابتدایی که هیچ؛ شما میتوانید در سال دوم یا سوم کار کردن با دوربین خود آنرا به یک مرکز تعمیراتی دوربین تحویل دهید و با پرداخت مبلغی ناچیز به صورت تخصصی و با خیال راحت دوربین خود را تمیز کنید.

انواع محافظ های سیلیکونی

برای هیچ عکاس یا فیلم برداری پیش نیاید ولی شما فکر میکنید اگر دوربینتان از یک ارتفاع یک متری به زمین بخورد، چیزی از آن میماند؟ یا یک لایه ی بی کیفیت و نازک از سیلیکون میتواند از اسیب رسیدن به آن جلوگیری کند؟ حتی اگر هم نگران برق افتادگی بدنه دوربین خود و افت قیمت آن در هنگام فروش آن هستید میتوانید از انواع و اقسام اسکین های چسب دار استفاده کنید که هم جلوه زیباتری به نسبت یک محافظ سیلیکونی یا ژله ای به دوربین شما میدهد وهم میتوانید از طراحی و راحتی مهندسی شده ی دوربین خود لذت ببرید.

لنز دوربین موبایل

با همه گیر شدن عکاسی با موبایل و فضاهای مجازی، اهمیت دوربین در موبایل ها بیش از پیش به چشم میاید. به همین دلیل افراد زیادی در تلاش اند تا با خرید یک سری لوازم جانبی ها کیفیت عکس های موبایل خود را بیشتر کنند. یکی از این لوازم های جانبی لنز های مختلفی است که به صورت گیره ای به موبایل ها وصل میشوند؛ به این امید که زوایای بیشتری را در دستان شما بگذارند. این لنز ها هم مدل های زیادی در بازار دارند، از ۲۰۰ هزار تومان تا چند ده میلیون تومان که پیش نهاد من این است که این مبلغ را روی خرید گوشی موبایل بهتری هزینه کنید که چند دوربین داشته باشد. می پرسید چرا؟ در جواب میتوانم به شما بگویم که این لنز ها نه تنها شارپنس دوربین موبایل شما را کاهش میدهند بلکه به نسبت یک موبایلی که لنز های مورد نیاز شما را دارد، فضای خیلی زیادی از شما می گیرد.اگر به تازگی میخواهید عکاسی با موبایل را شروع کنید این مقاله را بخوانید.

باتری ارزان قیمت یا تقلبی

تعداد زیادی از خرابی های دوربین عکاسی یا فیلمبرداری را میتوان زیر سر باتری ها بی کیفیت و غیر اصلی دانست که نه ظرفیت باتری های اصلی را دارند ونه میتوانند خروجی ثابتی را به دوربین انتقال دهند. تنها نقطه مثبت این نوع باتری همان قیمت پایین این هاست که به میزان ارزانیشان میتوانند کار شما را لنگ بگذارند و یا حداقل باعث حرص خوردن شما شوند. به نظر من اصلا در خرید باتری پشتیبان برای دوربین خود خساست به خرج ندهید و حتما از فروشگاهی مطمئن یک باتری اصل تهیه کنید.

نظر خود را با ما در میان بزارید