جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مزایا و معایب عکاسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایا و معایب عکاسی

مزایا و معایب فیلمبرداری

آیا می‌توانم عکاسی را به عنوان شغل استفاده کنم یا نه؟

یکی ار رایج ترین سوال‌هایی که معمولا علاقه‌مندان به این حرفه از ما می‌پرسند، این است که این حرفه چه خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد؟

در دنیای امروزی که همه به دنبال این هستند که فرزندانشان به سمت رشته‌های مهندسی و پزشکی بروند، کمی سخت است تا شخص بتواند به دنبال علایق خود برود. اما اگر شما به این حرفه علاق دارید نیاز است تا با آن بیشتر آشنا شوید. از این رو باید بدانید که عکاسی نیز مانند دیگر شغل‌ها،مزایا و معایبی دارد که برخی از مهم ترین این موارد را مطالعه خواهید کرد.

مزایا و معایب شغل عکاسی

مزایا

تایم کار اختیاری

شما به عنوان یک عکاس اگر به صورت شخصی کار می‌کنید، تایم کاری شما دست خودتان است و این شما هستید که می‌توانید برای خود تعیین کنید که چه روزها و ساعت‌هایی عکاسی و یا فیلمبرداری کنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که شما به عنوان یک شخص عکاس و فیلمبردار باید با مشتری خود هماهنگ شوید و در تعیین وقت فیلمبرداری و عکاسی تایم مناسب برای هر دو طرف را انتخاب کنید.

۰ تا ۱۰۰ فیلم‌سازی و تاریخ آن

اما اگر شما بخواهید با شرکتی قرارداد ببندید، باید بدانید که تایم کاری شما طبق نظر کارفرما تعیین می‌شود و در اکثر مواقع شما باید آنجا حضور داشته باشید.

فعالیت متنوع

شما به عنوان یک عکاس می‌توانید در حوزه‌های مختلفی فعالیت کنید و چون عکاسی در هر حوزه تکنیک‌های خاص خود را دارد، این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی بتوانید تکنیک‌های زیادی را یاد بگیرید. وهمچنین با تجهیزات مخلفی که در هر حوزه و پروژه استفاده می‌شود نیز آشنا می‌شوید.عروسی؛حیات وحش؛مدلینگ؛صنعتی؛رسانه و … از حوزه‌های مختلفی هستند که می‌توانید فعالیت کنید.

فیلم سازی چیست و چطور انجام می‌شود | از گذشته تا آینده این صنعت

قابلیت ایجاد خلاقیت

عکاسی از دسته حرفه‌هایی است که شما را محدود به انجام چند کار تکراری نمی‌کند. شما می‌توانید با ایجاد خلاقیت شخصی کارهای مختلفی انجام دهید و در نتیجه نتایج بهتری نیز بگیرید.

درامد

درامد شما بستگی به میزان فعالیت و تلاش، خلاقیت و تکینک و تجربه شما بستگی دارد. هرچقدر خود را تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای تری کنید میزان تقاضا برای کار با شما بیشتر خواهد شد و هرچقدر شما تایم بیشتری برای این کار قائل شوید به همان اندازه درامد بیشتری خواهید داشت.

معایب

دوربین و تجهیزات ارزان نیستند

برای ارائه یک نتیجه و عکس خوب شما نیاز به دوربین و تجهیزات خوب دارید. اما با بررسی قیمت‌ها می‌توانیم بفهمیم که خرید دوربین و تجهیزات لازم نیاز به سرمایه خوبی دارد که هر کسی در شروع کار نمی‌تواند آن را تامین کند. از سوی دیگر شما اگر بخواهید تجهیزات را آفیش کنید نیاز است تا مراقب ویژه‌ای از تجهیزات کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی تجهیزاب را آفیش می‌کنید مسئولیت آن با شما است که اگر مشکلی برای آن‌ها به وجود بیاید شما باید پاسخگو باشید و خسارت آن را بپردازید.

بهترین لنز سونی برای فیلمبرداری

عدم تضمین درامد

اگر شما به صورت پروژه‌ای و شخصی کار می‌کنید، یک نکته مهم وجود دارد که باید بدانید. شما ممکن است در طول یک ماه تعداد پروژه خوبی بگیرید و مبلغ دریافتی شما هم قابل توجه باشد. اما برای هر ماه می‌توانید این تضمین را دهید که همیشه پروژه خواهید داشت و می‌توانید کار انجام دهید؟ پس این نکته مهمی است که شما باید از نظر مالی شرایط را بسنجید.

شما باید همه کارها را انجام دهید.

این حرفه کاری نیست که شما بتوانید فقط بنشینید و کار را به دیگران بسپارید. اگر به صورت تیمی کار کنید،تمامی کارها بین افراد تیم تقسیم می‌شود. اما اگر شما بخواهید تنها کار کنید، تمامی کارها بر دوش شما است و ممکن است در برخی از پروژه‌ها،دست تنها برایتان سخت باشد

 کلام آخر

اگر از زبان شخصی که چندین سال در این حرفه فعالیت می‌کند می‌شنوید، برای ورود به این حرفه باید تلاش زیادی انجام دهید تا در کار خود پیشرفت کنید و بتوانید با بقیه همکاران خود رقابت کنید. تجربه زیادی کسب کنید و تا می‌توانید یاد بگیرید.عکاسی از جمله شغل هایی است که خلاقیت شما را نسبت به دیگران متمایز می‌کند. هر شغلی خوبی‌ها و بدی‌های مختلفی دارد اما اگر به یک حرفه علاقه‌مند باشید می‌توانید از کاری که می‌کنید لذت ببرید و این موضوع سختی‌ها و معایب کار را برای شما قابل تحمل می‌کند.

قطعا با دانش بیشتر نسبت به کار خود و افزایش توانایی شما در انجام کارها می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که با افزایش درآمد ممکن است به همان اندازه کار شما نیز بیشتر شود.

با توجه به شرایط امروزی عکاسی های تبلیغاتی، صنعتی و مدلینگ جز شاخه های عکاسی هستند که نیاز به آن ها بیشتر است و درآمد بهتری دارد.

این اشتباه ترین عقیده است که بسیاری از مردم در مورد عکاس ها دارند. عکاسی نیاز به دانش بسیار زیاد،شناخت کافی نسبت به مواردی که در عکاسی بسیار مهم است و همچنین تجربه کافی دارد و کاری که انجام می‌دهند خیلی بیشتر از فشردن یک دکمه است.

هر پروژه احتیاج به یک سری تجهیزات مانند نوع دوربین،لنز و … نیاز دارد و خرید همه مدل دوربین و تجهیزات کار منطقی نیست. به همین دلیل شرکت هایی وجود دارند که تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی را آفیش می‌کنند(اجاره می‌دهند) شما در قبال تجهیزاتی که اجاره می‌کنید باید ضمانتی بدهید و هزینه ی اجاره ی آن را بپردازید. آفیش تجهیزات برای هر شرکتی که تجهیزات سینمایی آفیش می‌کند نیز ممکن است متفاوت باشد.

خلاقیت و ایده های نو بهترین راه برای بهتر دیده شدن و معرفی خود به جامعه است.

اگر شما قرار است کاری را ارائه دهید که قبلا چندین نفر آن را ارائه دادند قرار نیست خیلی موفق شوید اما اگر خلاقیت خود را تقویت کنید و سبک کاری خود را داشته باشید، آن موقع است که شما حرفی برای گفتن در مقابل رقبای خود دارید.

 

تماس جهت مشاوره رایگان 

نظر خود را با ما در میان بزارید