جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چرا اعتقاد دارم پریمیر پرو آشغاله؟
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا اعتقاد دارم پریمیر پرو آشغاله؟

پریمیر پرو

چرا اعتقاد دارم پریمیر پرو آشغاله؟

شاید وقتی تیتر این مقاله رو خوندید یکم شوکه شده باشید ولی من این اعتقادم رو قاطعانه به تمام همکارانم میگم. من بعد از حدود ۴ سال کار کردن با نرم افزار پریمیر پرو، واقعا از یادگیری این نرم افزار تدوین پشیمونم و اگر به چهار سال گذشته برگردم، صد در صد از ابزار های تدوین دیگری استفاده می کنم. اگر شما در جایگاه قدیم من هستید و در مرحله یادگیری پریمیر پرو اید، بعد از خواندن این مقاله تمام ویدیو های آموزش پریمیر خود را دور بریزید و به سمت داوینچی ریزالو یا فاینال کات پرو بروید.

دلیل اول: باگ های پی در پی و بی دلیل

زمانی را تصور کنید که پروژه ای حساس در دست داریم و زمان چندانی تا پخش آن نمانده و اصلاحی به شما داده شده، دقیقا دقیقا در همین موقع پریمیر پرو شما دلش نمی خواهد کار کند و در صفحه لودینگ گیر می کند. در این لحظه حرارت مغز شما از آهن مذاب هم بیشتر شده و دلتان می خواهد شرکت ادوبی را به آتش بکشید. اگر فکر میکنید این مسئله فقط برای نسخه های کرک شده و قفل شکسته پیش میاید، سخت در اشتباهید. این باگ ها در تمام دنیا تمام کاربران پریمیر پرو را عصبی می کند و چاره ای هم نیست.

اگر بخوام یه مثال دیگه ای بزنم میتونم به آپدیت آخر سال ۲۰۲۲ اشاره کنم اکه در آن اگر شما فارسی تایپ می کردید و نیاز به پاک کردن یک کاراکتر داشتید امکان پذیر نبود و کل متن پاک می شد. این باگ ها در بیشتر وقت ها دلیل خاصی ندارند و با راه حل هایی بی اساس رفع می شوند ولی خبر خوش این است که بیشتر این باگ ها در آپدیت های جدید رفع می شود ولی تا رفع بشود دل حاصبش آب می شود. حالا چرا گفتم بیشتر این باگ ها؟ چون در پریمیر باگ هایی هم وجود دارد که سالیان سال است که همچنان وجود دارد و هنوز رفع نشده است؛ مثلا: در بعضی از وقت ها که یک افکت جدید روی لایه مد نظر خود می اندازید و پشیمان می شوید، دیگر این افکت پاک نمی شود.

دلیل دوم: آپدیت های خرابکار

نمی دانم در زمان قدیم و شروع کار ادوبی هم به همین شکل بوده یا نه ولی از زمانی که من در حال کار با نرم افزار های تصویری ادوبی هستم، آپدیت ها یک سری مشکلات قدیمی را رفع میکردند و ده ها مشکل جدید به نرم افزار اضافه می کردند. و این مسئله تا به امروز پابرجاست. ماجرای دیگری که آپدیت ها در آن ایفای نقش می کنند برای زمانیست که شما پروژه ای را تمام کرده اید و بعد از آپدیت به شما اصلاحاتی خورده. این این مواقع شما باید یک سیو دیگری از روی پروژه ی خود بگیرید تا پروژه متناسب با آپدیت جدید شود و یا از همین مسائل میتوان به موقعیتی اشاره کرد که شما پریمیر خود را آپدیت کرده اید ولی مدیاانکودر تان آپدیت نشده؛ در اینجا شما نمیتوانید از هر دو نرم افزار به طور متصل استفاده کنید.

دلیل سوم: دشمن رندرگیری

بی اساس ترین باگ پریمیر پرو را میتوان رندر کردن ویدیو ها حتی با فرمت mp4 ساده دانست. جدید ترین این باگ ها برای اولین نسخه ۲۰۲۳ پریمیر پرو بود که نرم افزار فقط و فقط میتوانست روی دسکتاپ پروژه را رندر کند. نه تنها پریمیر بلکه افترافکت و مدیاانکورد و بقیه هم نمیتوانستند در فولد مورد نظر شما رندر بگیرند و شما را ارور کمبود رم مواجه می کردند. خوش بختانه با آپدیت آخر ادوبی این باگ رفع شده اما خدا میداند در زمان وجود این باگ چندین فایل از روی سیستم کامپیوتر کاربران گم شده.

دلیل چهارم: غریبه بودن با زبان فارسی

شخصی که برای اولین بار میخواهد پریمیر یا دیگر نرم افزار های ادوبی را یاد بگیرد، خیلی ساده نرم افزار ها را دانلود می کند و نصب میکند؛ اما زمانی که در پروژه خود شروع به فارسی تایپ کردن کند متوجه اتفاقی عجیب می شود. نرم افزار زبان فارسی را نفهمیده و حروف را جدا از هم تایپ میکند که این مسئله از مرحله ی نصب نشات می گیرد. در زمان نصب نرم افزار ها کاربر باید در هنگام انتخاب زبان، زبان را روی یدعم العربی و انگلیسی بگذارد تا بتواند در هنگام کار، از زبان فارسی استفاده کند. خود این راه حل نشان دهنده این است که نرم افزار باز هم زبان فارسی را متوجه نشده و آن را به عنوان زبان عربی درک می کند.

کلام آخر

اگر شما یک طرفدار و به قول معروف فن کمپانی ادوبی هستید، لطفا از خواند این مقاله دلگیر نشوید. تمام ابزار های تدوین به هر حال ایراداتی دارند و هیچ چیز در این دنیا کامل نیست ولی هدف من به عنوان نویسنده، معرفی سختی ها و ایرادات کار با نرم افزار های ادوبی به تازه کار ها بود و امیدوارم از این مقاله من لذت برده باشید.

نظر خود را با ما در میان بزارید