جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو سایت به زبان ساده
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو سایت به زبان ساده

سئو سایت به زبان ساده

سئو سایت به زبان ساده

سئو سایت به زبان ساده یک استاندارد در زمینه شناخت محتوای سایت ها به موتور های جستجو می باشد.بر اساس این استاندارد ها به هر میزان که محتوای تولید شده داخل سایت ها بیشتر از اصول سئو پیروی کند با سهولت بیشتر می تواند به وسیله ی موتورهای جستجو شناخته شود.

این امر سبب می شود که اعتبار سایت شما در گوگل افزایش یافته و در جستجوهای بعدی رتبه سایت شما در نتایج جستجوها بهبود یابد.

مفهوم دیگر و ساده تر سئو

به بیان آسانتر و سئو به زبان ساده، با رعایت اصول و اساس استاندارد های سئو، محتویات متنی و تصویری موجود داخل سایت، خیلی مناسب تر و بهینه تر ایجاد میشود و هرچه  قدرمحتوای سایت شما بهینه تر باشد، بهتر و با سرعت بیشتر به وسیله ی  موتور جستجو شناسایی می شود و همانطور که گفتیم راحت تر در نتایج جستجوها دیده می شود.

شیوه کار موتورهای جستجو این می باشد که در کم ترین زمان ممکن بهترین و عالی ترین نتیجه را به کاربران خود نشان بدهند. برای به دست اوردن بهترین نتایج بر طبق کلید واژه جستجو شده، ربات های موتورهای جستجو به داخل سایت ها می روند و محتواو اساس آن ‌ها را بررسی می نمایند.

این ربات های خزنده بر اساس استاندارد های سئو محتوای متنی و تصویری و همچنین ساختار وبسایت ها را بررسی می نمایند و هر میزان سایت شما این بخش ها را بهتر و با کیفیت بالاتر انجام داده باشد امتیاز و اعتبار بسیار بیشتری به دست می آورد.هرچه امتیاز و اعتبار شما بیشتر باشد در نتایج جستجوها در رتبه های بالاتر و بهتر خواهید بود.

مفهوم اصلی سئو

دانستن این مهم ضروری است که ربات های گوگل در جهت بررسی سایت ها ،سرعت اجرا شدن سایت، دسترسی راحت و با سهولت به بخش های مختلف سایت و همچنین وجود نقشه سایت برای رسیدن به بخش‌های مختلف، خوانایی محتوای تولید شده در سایت، قرار گرفتن کلید واژه ‌ها و کلمات کلیدی در محتوای متنی سایت ها به مقدار مناسب و استاندارد بین ۱ الی ۳ درصد از بین تعداد کلمات متن اصلی محتوا، ایجاد ارتباط میان محتوا و کلمات کلیدی، ساختار طراحی سایت و لینک گذاری ها، محتوای غیر متنی مناسب قرار داده شده در سایت، کد نویسی بهینه در سایت و هزاران مورد دیگر را مورد بررسی قرار می دهند.

بر طبق این موارد به سایت ها اعتبار و امتیاز می دهند و در آخر ربات ها نتایج اعتبار ها و امتیاز ها را به سرور گوگل می فرستند و سرور های گوگل تعیین می کنند که بر طبق اعتبار و امتیاز های به دست آمده بر اساس یک کلید واژه معین کدام سایت باید در رتبه های برتری جای بگیرند.

اجرا نمودن مناسب اصول سئو بر روی سایت ها تأثیر بسیار بالایی بر کسب و کار آنلاین می گذارد. تفاوتی ندارد که سایت شما تجاری باشد و یا حتی شخصی، خدماتی باشد و یا فروشگاهی، در جهت اینکه میان کاربران اینترنت سایت شما به خوبی دیده شود میبایست اصول و فرآیند ها و استاندارد های سئو در محتوا سایت شما به درستی اجرا و پیاده سازی شوند.با اجرا کردن اینکار سایت شما در نتایج جست و جو ها در رتبه های بالاتری قرار می گیرد و در نتیجه بازدید کاربران از سایت شما به طورچشمگیری افزایش پیدا می کند.به هر میزان که تعداد کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کنند، کسب و کار شما معروف‌ تر و برند شما شناخته شده ترنیز می شود و در نتیجه کسب و کار شما رونق ویژه ای خواهد گرفت.

این نکته را به خاطر بسپارید که بازدید بیشتر به معنی مشتری بیشتر و خرید بیشتر و در نهایت سود بیشتر می باشد.

اصول و استانداردهای سئو

SEO in simple language

در مورد رعایت اصول استاندارد های سئو شما میبایست موارد زیادی را در نظر داشته باشید. بعضی از این موارد در وبسایت شما انجام می گیرد که به عنوان سئوی داخلی و یا  On-Page SEO  شناخته شده است.

همینطور شما باید در خارج از سایت خود هم مواردی را در جهت بهبود و ارتقا سئو انجام داده که به عنوان سئوی خارجی یا  Off-page SEO  شناخته شده است.

سئو خارجی و یا Off-page SEO چه می باشد و شامل کدام موارد می باشد؟

Off-page SEO و یا همان سئوی خارجی به مواردی مربوط می شود که شما در خارج از سایت خود برای معرفی برند و خدمات خود انجام می ‌دهید. این کارها شامل موارد زیر است:

  • به کار گرفتن شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و پیام رسان مانند تلگرام برای شناسایی سایت و خدمات خود به کاربران به شکل گسترده
  • به کار گرفتن سرویس های اشتراک ویدئو مانند آپارات و یوتیوب در جهت معرفی محصولات و خدمات و سایت خود به کاربران مراجعه کننده
  • به کار گرفتن وبلاگ ها در سطوح اینترنت و معرفی سایت و خدمات خود با روش قرار دادن پست ها در این وبلاگ ها
  • به کار گرفتن فرایند ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل به افراد متعدد و معرفی سایت و محصول و خدمات خود به آن‌ ها
  • به کار گرفتن کلید واژه‌ های مناسب و بررسی نمودن آن ‌ها در موتو های جستجو
  • به کار گرفتن کلید واژه‌های ترند و محبوب شده در اینترنت که سبب می ‌شود سایت با سرعت بیشتر به موتور های جست و جو شناسانده شود
  • به کار گرفتن سرویس های بررسی و نظارت بر روی سئو سایت که سبب می شود فرایند سئوی سایت خود را در خارج از فضای وب سایت خود مورد بررسی قرار داده مثل سرویس های گوگل آنالیتیکس و سرویس سرچ کنسول گوگل

شما با انجام دادن این موارد سایت و محتوای کسب و کار خودتان را به جمعیت زیادی از کاربران اینترنت معرفی می نمایید که سبب می شود ورودی سایت شما نه فقط از راه موتور جست و جو بلکه از طریق راه های دیگر هم افزایش یابد

سئو داخلی و یا On-Page SEO چه می باشد و شامل چه مورد هایی می باشد؟

قسمت مهمی از سئو را می بایست در سایت خود انجام داده و محتوای خودتان را بهینه شده تولید کنید و محتوای قدیمی سایت خودتان را بروز نمایید و آن را بر طبق استاندارد های  سئو بروزرسانی نمایید. این موارد به شکل خلاصه شامل قسمت های  زیر می باشد:

  • به کار گیری تگ تایتل Title Tag مناسب که سبب می شود موتور های جستجو به خوبی محتوای سایت شما را شناسایی نمایند.
  • به کار گیری از قسمت توضیحات متا Meta Description که برای صفحات خود یک توضیح مناسب و مختصر و کوتاه آماده نمایید که در زیر لینک ها، در نتایج موتور های جستجو نشان داده شود
  • به کار گیری عنوان های مناسب و پر محتوا Sub-headings که سبب جذب خواننده و کاربر می شود و استفاده کردن از آن‌ ها
  • استفاده نمودن از فرآیند لینک گذاری داخلی Internal Links مناسب و کارا که محتوا را به بخش های مختلف سایت شما ربط می دهد و بخش های مختلف سایت را می شود به کاربر معرفی نمود
  • استفاده کردن از اصول های نامگذاری تصویر Image Name and ALT Tags که سبب می گردد محتوای تصویری شما همچنین در موتورهای جست و جو ثبت شوند

 

شما کاربران گرامی با مراجعه به سایت  کانون آیینه هنر می توانید اطلاعات لازم و کافی را در خصوص سئو سایت به زبان ساده کسب کنید.

 

نظر خود را با ما در میان بزارید