آیینه هنر، اولین راهنمای شناخت سرود سازمانی (نماهنگ سازمانی)
آیینه هنر، اولین مبتکر و مجری تخصصی سرود سازمانی و پروژه های خاص در کشور.
حتما بخوانید:خدمات نماهنگ و سرود سازمانی
با توجه به اینکه شناخت به عنوان عامل مهمی که در ارتباط با موضوعات، پدیده ها و روابط نقش تاثیرگذار در انتخاب دارد، بر آن شدیم و وظیفه خود دانستیم که به عنوان اولین مبتکر و مجری تخصصی سرود سازمانی که بیشترین سهم در اجرای سفارشات متنوع در کارنامه خود داردگام اول در این راستا را برداریم و آنچه که باعث شناخت هرچه بیشتر مخاطب سفارش دهنده و یا علاقه مندان به این موضوع می باشد را در اختیار انان بگذاریم.
بدیهی ست؛ همیشه اولین گام کامل ترین نخواهد بود. خرسند می شویم شاهد ادامه و تکامل حرکت خود توسط شرکت ها و افراد دیگر باشیم و نظرات رشد دهنده به این موضوع را به مثابه هم افزایی تلقی می کنیم.
سرود سازمانی (نماهنگ سازمانی) چیست ؟
سرود سازمانی به موسیقی با کلامی می گوییم که به عنوان نماد پرستیژی یک مجموعه فعال و تاثیرگذار در چرخه ی اقتصاد مطرح می شود تا گویای نقش ارزنده و اهداف آن مجموعه باشد و دارای خصوصیات خاص خود برای تعریف در این جایگاه می باشد.
اهداف ساخت سرود سازمانی (نماهنگ سازمانی):
- به عنوان نماد سازمانی در شروع همایش ها، سمینارها و … به منظور ایجاد بستر ذهنی مناسب.
- به منظور پخش در نمایشگاه ها، صدا و سیما و جشن ها.
- بیانگر اجمالی اهداف، چشم انداز ها و دیدگاه های مجموعه.
- برانگیختن و احساس غرور سازمانی در کارکنان و نماد ارزش گذاری سازمانی .
- به عنوان نماد گویای اجمالی عملکرد ( گذشته، حال، آینده ).
انواع محتوایی سرود سازمانی:
- سرود سازمانی می تواند با اشاره مستقیم به کلیه واژه ها و نظرات سفارش دهنده به اجرا درآید.
- سرود سازمانی می تواند با اشاره غیرمستقیم به موضوع فعالیت سفارش دهنده اجرایی گردد.
انواع روش های اجرایی سرود سازمانی(نماهنگ سازمانی):
- به صورت تکخوانی
- به صورت همخوانی (گروه کر)
- به صورت تلفیقی(خواننده و گروه کر)
در هر یک از این اشکال اجرایی با توجّه به تعامل انجام گرفته بین مجری و سفارش دهنده و همچنین ملاحظات دیگر پروژه مانند : شعر، نیاز ساختار کلی پروژه و نوع فعالیت سفارش دهنده می تواند نقش تاثیرگذار داشته باشد.
ساختار موسیقایی سرود سازمانی(نماهنگ سازمانی)چگونه است ؟
منظور از ساختار موسیقایی، نوع موسیقی انتخابی برای سرود با توجه به تعاملات انجام شده و نوع فعالیت سفارش دهنده می باشد مانند: موسیقی پاپ، موسیقی سنتی و … که هر یک معین کننده خواننده، نوع تنظیم، به کارگیری آلات موسیقی مرتبط و … می باشد.
چه عواملی در ساخت و اجرای سرود سازمانی(نماهنگ سازمانی) تاثیرگذار است ؟
- درک درست از تعامل و تبادل نظر مابین سفارش دهنده و مجری
- شناسایی صحیح سوژه پروژه و پیشنهاد گزینه محتوایی مناسب آن پروژه
- بودجه و زمان اجرا
- انتخاب دقیق عوامل و حساسیت در اجرای هرچه بهتر پروژه
- بهره گیری کامل از عوامل و شرایط حرفه ای
- تشخیص درست انتخاب ساختار اجرایی خاص سوژه مورد نظر (چرا که خیلی از مواقع این نکته بسیار مهم از نظر دور می ماند و ما شاهد یکنواختی در اجراها می باشیم.)
- در صورت لزوم داشتن کلیدواژه ها و اطلاعات تاثیرگذار دیگر برای اجرا
چرا آیینه هنر؟
می گوییم توانمندیم طراح و مجری پروژه های تخصصی مانند سرود سازمانی باشیم چون:
۱- واسطه نیستیم
۲-تقدیرنامه ها، تاییدات و استمرار ارتباط ما با مشتری گویای توانمندی ماست.
۳-پیوسته به نوآوری می اندیشیم.
۴-تمامی تلاشمان در جهت درک نظرات سفارش دهنده است.
۵-هر نمونه کار مشابه حیثیت حرفه ای در کارنامه ماست.
۶-به ماندگاری در اذهان می اندیشیم.
۷-به استمرار رابطه می اندیشیم.
۸-ایجاد ارتباط شاید آسان باشد اما حفظ آن آسان نیست.