جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتباهات رایج فیلمبرداری (بخش دوم)
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اشتباهات رایج فیلمبرداری (بخش دوم)

اشتباهات رایج فیلمبرداری

اشتباهات رایج در فیلمبرداری چیست ؟

فارغ از اشتباهات رایج فیلمرداری فیلمبرداری یک ویدیو گاهی اوقات می تواند کار آسانی به نظر برسدبا این حال، صرف نظر از سطح دانش و تخصص شما،اشتباهاتی ممکن است رخ دهد و مواردی وجود دارد که همیشه باید به آن ها توجه داشته باشید.در این مقاله شما لیست ۱۰ تا از اشتباهات رایج فیلمرداری را مطالعه می کنید
برای اینکه آماده ی خواندن این مطلب شوید
لازم است مقاله ی (اشتباهات فیلمبرداری (بخش اول) را بخوانید

۶-آماده نبودن برای اتفاقات و رویداد های غیر منتظره

خبر بد این است که هر مقدار که شما سعی کنید که تمام مراحل یک فیلمبرداری به خوبی پیش رود و سعی کنید تا اشتباهی وجود نداشته باشدباز هم احتمال این موضوعوجود دارد که در حین فیلمبرداری ممکن است که رویداد ها و اتفاقاتی رخ دهد که باعث می شود فیلمبرداری شما عقب بیوفتد یا به طور کل برای اون روز لغو شود. برای مثال اگر در فضای باز فیلمبرداری می کنید باید احتمال این را بدهید که ممکن است هوا طوفانی و یا بارانی شود.یا برای مثال دیگر هوا سرد باشد و میزان باتری دوربین شما نهایتا تا ۳۰ دقیق دیگر تموم می شود.

فیلمبرداری چیست و چطور باید اصول این کار را به طور حرفه‌ای رعایت کنیم؟

با توجه به این مسائل شما به عنوان یک فیلمبردار حرفه ای  باید احتمالات و رویداد های احتمالی را در نظر بگیرید و برای این رویداد های احتمالی راه حل مناسبی داشته باشید اشتباهات رایج فیلمبرداری ممکن است از طرف فیلمبردار باشد یا به صورت رویداد های احتمالی

اشتباهات رایج فیلمبرداری

۷.فیلمبردای متناقض

از اشتباهات رایج فیلمبرداری که در فیلمبرداران تازه کار بیشتر دیده می شودفیلمبرداری متناقض هستش.فیلمبرداران و کارگردان های پروژه ها بدانند،برای ارائه یک کار خوب باید تمامی فیلمبرداری هایی که انجام می شود باهم مرتبط باشد و در یک سبک کاری باشد و تمامی تکنیک هایی که در فیلمبرداری استفاده می شود باید با بقیه فیلمبرداری هایی که از یک پروژه می شود مرتبط باشد. تنظیمات دوربین،تم نور و رنگی،تکنیک ها و… از مواردی هستند که اگر باید یک دوربین یا با چند دوربین فیلمبرداری می شود باید این موارد در یک پروژه مشابه هم باشند.

۸.عدم تمرکز حین کار

از آنجایی که کار های فیمبرداری و عکاسی جزئی از فعالیت های هنری محسوب می شود و همه ی ما می دانیم که برای کار های هنر تمرکز شخص روی کار رکن خیلی مهمی استاز اشتباهات رایج فیلمبرداری این است که افراد روی کار خود متمرکز نمی شوند و دچار حواس پرتی می شوند. در برخی فیلمبرداری ها مدت زمان آفیش طولانی است و فرد فیلمبردار باید بتواند خودش را برای این شرایطی آماده کند. باید شخص فیلمبردار بتواند این توانایی را در خود تقویت کند که با خستگی و میزان تایم فیلمبرداری طولانی تمرکز خود را از دست ندهد.

۹.کادر بندی و عدم توجه به محتوایی که ضبط می کنید

فیلمبردار باید بداند زمانی که ضبط شما شروع می شود شما هیچ کاری جز توجه به محتوای ضبط شده ندارید به طور مداوم باید کادر،صدا،تصویر و سوژه ای که ضبط میکنید بررسی و کنترل شود. این کنترل کردن لازمه ی کار است و شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

۱۰.استفاده نکردن از سه پایه و تجهیزات

به مرور زمان با انجام چند پروژه ی فیلمبرداری امکان این وجود دارد که افراد دچار اعتماد به نفس کاذبی شوند که این تصور به وجود بیاید که بدون وجود سه پایه و تجهیزات هم که به راحتی می شود فیلمبرداری کرد این تفکر اشتباه است. بدون تجهیزات فیلمبرداری ،فیلمبرداری ممکن است اما باید به ابن نکته توجه داشته باشید تمامی تجهیزاتی که در این عرصه وجود دارد استفاده از آنها نه تنها کیفیت کار های شما را بالا می برد بلکه کار شما رو آسان تر نیز می کند.

نظر خود را با ما در میان بزارید