جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تدوین پروژه های چند دوربینه
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تدوین پروژه های چند دوربینه

تدوین پروژه های چند دوربینه

هنگام تدوین فیلمبرداری های چند دوربین چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در مرحله‌ی اول شما باید بدانید که برای فیلمبرداری با چند دوربین چه نکاتی مهم است و باید به آن توجه داشته باشید. در مقاله (فیلم برداری با چند دوربین) به تمامی نکات مهم آن اشاره کرده‌ام.

بعد از انجام مرحله‌ی فیلمبرداری و ضبط، نیاز است تا این فایل‌ها تدوین شوند تا به بهترین شکل ممکن از تصاویر  هر دوربین استفاده شود.اما این تدوین کمی با تدوین‌های فیلم‌ها و ویدیوها فرق دارد و لازم است نکات لازم آن را بدانید.

تصاویر را مرتب سازی کنید.

با توجه به اینکه ممکن است تعداد دوربین‌ها متفاوت باشد نیاز است تمامی تصاویر دوربین هارا وارد نرم افزار کنید و هر یک از آن‌ها را کاملا مرتب سازی کنید تا تصویرها ناقص نباشد و همه‌ی آن ها به ترتیب چیده شود.

سینک کردن صدا و تصویر

همانطور که در نکات فیلمبرداری با چند دوربین توضیح دادیم انتخاب راه مناسب برای سینک کردن صدا و تصویر در تدوین نکته مهمی است که در قدم اول هنگام فیلمبرداری باید به آن فکر کنید و هنگام تدوین می‌توانید از روش های مختلفی صدا و تصویر را باهم سینک کنید.در واقع این کار اولین قدم برای شروع تدوین چند دوربین است و در واقع از مهم ترین کارها نیز است.

تدویناستفاده از بهترین صدا

اینکه شما راه حل خوبی برای صدابرداری پروژه انتخاب کرده باشید به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد تا در تدوین نگرانی بابت آن نداشته باشید.هنگام تدوین از لاین های صدا باید بهترین صدا را انتخاب کنید ممکن است هر میروفون بر روی یک دوربین بسته شده باشد و لازم باشد تا در بخش های مختلف از صداهای مختلف استفاده کنید. اما در مجموع شما از بین صداهای موجود باید بهترین و با کیفیت ترین صدا را برای ویدیو خود انتخاب کنید

استفاده از بهترین تصویرها

وقتی شما با استفاده از چند دوربین از یک سوژه در زوایا و فاصله‌های مختلف فیلمبرداری کرده اید، تصویرهای مختلفی از یک رویداد دارید و یا همچنین تصاویر تکمیلی دارید که می‌تواند تمامی اتفاق ها را نمایش دهد.پس در بین تصویر های هر دوربین در لحظه باید بهترین تصویر آن را انتخاب کنید.هنگام فیلمبرداری ممکن است دوربین نیاز به جابه‌جایی داشته و یا تصاویر حرکت های خوب و قابل قبولی ندارند.هنگام تدوین شما باید به عنوان تدوینگر از این تصاویر استفاده نکنید و در این لحظات از تصاویر سایر دوربین ها استفاده کنید.

هیچ چیزی را پاک نکنید

اگر بخش از رویداد شما جزء حذفیات هستند مشکلی بایت پاک کردن آن وجود ندارد اما اگر تصویر یک دوربین را در زمان مختلفی استفاده نکردید آن را حذف نکنید و سعی کنید لایه‌ی آن بخش را در آن لحظه خاموش کنید.

کلام آخر

شما با مهم ترین نکات تدوین با چند دوربین آشنا شدید و پیشنهاد من به شما این است که حتما این نکات را رعایت کنید تا به بالاترین کیفیت خود نزدیک و نزدیکتر شوید.

نظر خود را با ما در میان بزارید