جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سونی متوجه ساخته ی هوش مصنوعی نشد
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سونی متوجه ساخته ی هوش مصنوعی نشد

سونی متوجه ساخته ی هوش مصنوعی نشد

Midjourney برنده جایزه عکاسی سونی شد.

تکان دهنده ترین خبر هوش مصنوعی در هفته گذشته به شرکت کردن بوریس الداگسن با یک تصویر که توسط Midjourney  ساخته شده بود در مسابقه عکاسی سونی بود.

در نیمه شب ۱۴ مارس ۲۰۲۳ در یک مراسم خیلی عادی هنرمند آلمانی بوریس الداگسن در رقابت خلاقانه بخش آزاد جشنواره سونی (SWPA) شد و از دریافت جایزه خود امتناع کرد. او گفت: هوش مصنوعی عکاس نیست. پس من جایزه ام را نمی خواهم. من با نام (میمون گستاخ) در خواست دادم و بعد عکس خودم را برای مسابقه ارسال کردم تا بفهمم آیا مسابقات برای ورود تصاویر هوش مصنوعی آماده هست یا نه. بوریس در ادامه گفت: آنها آمادگی لازم را ندارند.

هوش مصنوعی Midjourney که به تازگی در صدر تمام اخبار تکنولوژی قرار گرفته، توانسته خیلی از افراد را بترساند. هر کسی به یک دلیل. کسی برای از دست دادن شغلش و دیگری برای آینده جعل اخبار اسناد. خبر قبلی ای که از Midjourney خیلی بین مردم پیچیده بود، ساخت تصاویری از آخرین سلفی انسان ها بر روی زمین بود که مردگانی متحرک را در حال سلفی گرفتن نشان می داد.

این نظر بعضی از کارشناسان تا حدودی درست است که میگویند: ساخت هوش مصنوعی مهم تر از ساخت اینترنت جهانی بود. اما آخرش که چه؟ نمیتوانیم این هوش مصنوعی را آنقدر بزرگ و بزرگ تر کنیم که خودمان هم تشخیصش ندهیم. برنده شدن عکس بوریس در این مسابقه جرقه ای جدید را در سر مخترعان زد، که چگونه میتوانند تصاویر واقعی را از تصاویر ساختگی تشخیص دهند؟

به نظر میرسد که الداگسن در مراسم اهدای جوایز در لندن شرکت کرده باشد اما در انتها با ابراز ناراحتی درباره عدم ارائه بحثی درمورد تصویرش، نوشت: چرا در مراسم بعد از روی صحنه رفتن من، صحبتی با من نشد؟ مشخص نیست الداگست امتناع خود از جایزه را در مراسم هم بیان کرده یا خیر. ولی در بیانیه چاپی که از وی منتشر شده آمده که: از شما برای انتخاب عکس من و تبدیل آن به لحظه ای تاریخی متشکرم، چون این اولین بار است که تصویری که توسط هوش مصنوعی خلق شده توانسته جمعی از افراد را گول بزند و برنده جشنواره ای معتبر و بین المللی بشود. چند نفر از شما متوجه غیر طبیعی بود عکس شدید؟ تصاویر هوش مصنوعی و عکس های واقعی عکاسان نباید در یک مسابقه با هم شرکت کنند. آنها موجوداتی متفاوت اند.

اگر به این گونه مطالب علاقه دارید بر روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را با ما در میان بزارید