جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
هوش مصنوعی تبدیل به یک خطر جدی شد
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هوش مصنوعی تبدیل به یک خطر جدی شد

هوش مصنوعی تبدیل به یک خطر جدی شد

آیا هوش مصنوعی در راستای بهبود زندگی تلاش می‌کند یا بسیاری از مشاغل را نابود می‌کند؟

هوش مصنوعی در سال‌های گذشته مورد توجه بسیار زیادی از مردم،کابران فضای مجازی و مشاغل شده است.اما مموضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که آیا با پیشرفت این تکنولوژی تهدیدی برای بسیاری از مشاغل است؟

شرکت ادوبی (Adobe) که به عنوان یک شرکت بسیار بزرگ و حرفه ای در صنعت طراحی، فیلم‌سسازی و هنر مطرح است، حالا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است.
ادوبی معتقد است که با توجه به امکانات هوش مصنوعی و در درسترس قرار گرفتن آن برای تمام مردم و همچنین قابل استفاده بودن آن برای انجام بسیاری از کارها می‌تواند خطرات جدی برای مشاغل هنری،طراحی و این دسته از مشاغل باشد .

حتما بخوانید:واکنش انجمن عکاسان به برنده شدن عکس هوش مصنوعی

لازم به ذکر است که این ابراز نگرانی از سوی ادوبی خیلی مرتبط با حمایت از مشاغل ها نیست. وقتی با دید باز به این موضوع نگاه کنیم در واقع بزرگترین ترس و نگرانی از این موضوع فقط برای افراد متخصص در  مشاغلی است که هوش مصنوعی تا حدودی کسب و کار آن ها را مختل کرده است. نگرانی این دسته از شرکت ها از دید من به خاطر حمایت از این شغل ها نیست. ادوبی نرم افزار های مورد استفاده متخخصان را ساخته و پشتیبانی می‌کند. درآمد زیاد هر ساله ی آن ها از فروش نسخه های پریمیوم این نرم افزار ها رقمی است که با حضور هوش مصنوعی و مورد توجه قرار گرفتن آن در دنیا، در خطر افتاده است و یک تهدید به حساب می‌آید.

هوش مصنوعی هم اکنون جایگاه عظیمی در صنعت های مختلف و شاخص ترین آن ها در صنعت تبلیغات و هنر پیدا کرده است. اما سوالی که مطرح است این است که آیا هوش مصنوعی قرار است به کمک مشاغل و انسان ها بیاید، یا قرار است جای آن هارا بگیرد.
در خوشبینانه ترین حالت ممکن می‌توانیم تصور کنیم که هوش مصنوعی یک دستیار خوب برای بسیاری از مشاغل و افراد خواهد شد و یا از دید دیگر می‌توان بهاین موضوع فکر کرد که جهان امروزی به سمت جهان رباتیک و جهان تکنولوژی در حال حرکت است و بسیاری از مشاغل در حال نابودی است و افراد متخصص باید به فکر حرفه ی دیگری برای خود باشند.

نظر خود را با ما در میان بزارید