جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
واکنش انجمن عکاسان به برنده شدن عکس هوش مصنوعی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش انجمن عکاسان به برنده شدن عکس هوش مصنوعی

واکنش انجمن عکاسان به برنده شدن عکس هوش مصنوعی

نظرات انجمن عکاسان در مورد هوش مصنوعی پس از جنجال در (SWPA)

انجمن عکاسان

با توجه به انتخاب عجیب سونی برای انتخاب کردن عکسی که توسط هوش مصنوعی ثبت شده بود حالا بعد از چند روز انجمن عکاسان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

شما برای خواندن پوشش کامل این خبر می توانید مقاله (سونی متوجه ساخته ی هوش مصنوعی نشد) مراجعه کنید.

ایزابل دوران،مدیر عامل انجمن عکاسان،بیانیه ای در راستای این خبر جنجالی منتشر کرد و در آن به اینکه توانایی ما برای تشخیص اینکه آیا ما می توانیم به آنچه آنلاین میبینیم اعتماد کنیم یا خیر  اشاره کرد.
در ۱۵ آوریل ،سازمان جهانی عکاسان طبق یک بیانیه ای توضیح داد:مقوله خلاقانه رقابت آزاد از رویکرد های تجربی مختلف برای ساخت تصویر از سیانوتایپ ها و رایوگراف ها تا روش های دیجیتال پیشرفته استقبال می کند.بنابراین،پس از مکاتبات ما با بوریس و ضمانت هایی که او فراهم کرد ما احساس کردیم که ورورد او معیار های این بخش را برآورده می کندو از مشارکت او حمایت می کنیم. دوران همچنان به این نکته اشاره می‌کند که الداگسن اعتراف می‌کند که تصویر هوش مصنوعی ارائه کرده، اما از گرفتن جایزه خودداری کرده است، در حالی که اهمیت هنر اصیل و ساخته شده توسط افراد واقعی را نیز به رسمیت می‌شناسد.بسیاری از عکاسان ممکن است از هوش مصنوعی برای کمک به فرآیند ویرایش عکس استفاده کنند، مانند آخرین فیلترهای هوش مصنوعی عصبی در فتوشاپ برای جایگزینی آسمان، نرم‌افزارهایی مانند Aftershoot برای کمک به حذف عکس‌ها، یا ابزارهای انتخاب شی در لایت روم برای پوشاندن مناطق خاص. با این حال، دوران اشاره می‌کند که بین ابزارهای کمکی هوش مصنوعی و تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی تفاوت وجود دارد.

او ادامه داد: آنچه برای کارشناسان صنعت انتخاب شده به عنوان داور مسابقات مبتنی بر تصویر و برای عموم مردم به طور فزاینده ای دشتوار خواهد بود،این است که آیا آنها می توانند تشخیص دهند که چه چیزی واقعی است و چه چیزی توسط هوش مصنوعی تولید شده است. پیشنهاد او این است که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی بادی به این صورت برچسب گذاری شود و دولت ها باید سیاست هایی را ایجاد کنند که نوآوری هوش مصنوعی را با مسئولیت و مسئولیت پذیری در قبال نلاش های خلاقانه انسان متعادل کند،به طوری که شما را در دنیایی  که در آن عکاسان و سازندگان تصویر حرفه ای است، و رقابت را با تصاویر رایگان تولید شده به پایان نرسانیم.

ادگار مارتینز، برنده کلی SWPA در یک پست اینستاگرام گفت: «هوش مصنوعی یک ابزار است، مانند بسیاری از ابزارهای دیگر اینطور نیست که عکاسی با فرهنگ فناورانه سرمایه داری به یک تکنیکی نرسیده باشد. کار تولید شده با هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر است و یک تکامل طبیعی از جایی که امروز هستیم.دو مسابقه عکاسی اکنون فریب تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را خورده اند، اما این واقعیت که SWPA به عنوان یکی از معتبرترین جوایز سالانه مشهور است، به طور جدی نگران کننده است.

برای آن دسته از عکاسانی که ماه ها و سال ها بر روی پروژه های عکاسی کار کرده اند و مسائل شخصی و امور جهانی را برجسته کرده اند،این سوال مطرح می شود که آیا مسابقات عکاسی شروع به ایجاد دسته بندی برای تصاویر هوش مصنوعی خواهند کرد یا تصاویر هوش مصنوعی مسابقات خاص خود را خواهد داشت؟

نظر خود را با ما در میان بزارید