جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
عکاسی محصول نیاز به چه تجهیزاتی دارد؟
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عکاسی محصول نیاز به چه تجهیزاتی دارد؟

عکاسی محصول نیاز به چه تجهیزاتی داره؟

تجهیزات لازم برای عکاسی محصول

چه برای فروشگاه الکترونیکی و یا چه برای تبلیغات برند و بازاریابی می‌توان از این کارستفاده کرد.عکاسی محصولات می‌تواند با استفاده از جلوه‌های بصری زیبا علاقه‌ی مشتری را به خرید آن بیشتر کند.
برخلاف عکاسی پرتره یا عکاسی مد ، عکاسی محصول بر جنبه تجاری ثبت یک تصویر تمرکز دارد.عکاسی محصول اصولا عکاسی است که خریدار را متقاعد می‌کند که محصول شما مطلوب است هدف این سبک عکاسی معرفی کالا و آشنایی بیشتر خریدار با محصول است.

از رایج ترین نوع‌های عکاسی محصول می‌توان به عکاسی کمپین تبلیغاتی اشاره نمود که در آن عکس‌ها می‌توانند برای پلتفرم‌های دیجیتالی و چاپی استفاده شود.

عکاسی محصول

تجهیزات عکاسی محصول

داشتن تجهیزات کافی و انجام تنظیمات عالی برای ارائه عکس های عالی و با کیفیت از یک محصول امری مهم است که باید به آن توجه شود.

دوربین مناسب

برای گرفتن عکس محصول با بالاترین کیفیت نیاز است تا دوربین مناسب انتخاب شود. یک دوربین فول فریم که تنظیمات آن را در بهترین حالت ممکن،متناسب با شرایط و محیط عکاسی خود انجام دهید بهترین حالت ممکن از بابت دوربین را برای شما فراهم می‌آورد.

حتما بخوانید:بهترین محصولات نورپردازی استریم وتولید محتوا

لنز مناسب

با توجه به نیاز شما برای گرفتن عکس های مختلف،ممکن است احتیاج به دو یا چند لنز داشته باشید و انتخاب لنز باید با توجه به سلیقه و نیاز مشتری و مهارد شما باید انجام شود.

SD کارت

از جمله وسایلی است که پیش نیاز هرگونه استفاده‌ای از دوربین است.اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر قرار است عکس های شما RAW باشد،قطعا به یک کارت حافظه با ظرفیت بالا احتیاج دارید.

سه پایه

برای اینکه دوربین را بتوانید به راحتی در جای خود ثابت نگه دارید،احتیاج به یک سه پایه  و سر سه پایه محگم و سنگین دارید.اگر سه پایه انتخابی شما قابلیت T شدن داشته باشد می‌توانید به راحتی از زاویه بالا محصول نیز عکاسی کنید. که این عکس‌ها نیز جذابیت خاص خود را دارد.

شما می‌توانید با خواندن مقاله (انواع سر سه پایه ها) از کاربرد هر کدام از آن آشنا شوید.

عکاسی محصول

بک گراند مناسب

داشتن یک بک گراند مناسب یا محصول شما می‌تواند تفاوت بسیار زیادی در عکس‌های شما داشته باشد.برای بک گراند شما می‌توانید از پرده سبز،پارچه های رنگی،مقوا و … استفاده کنید.پیشنهاد من به شما این است که حتما از رنگ‌هایی استفاده شود که با محصول و رنگ آن مرتبط باشد.

 نور و سافت باکس

شما برای اینکه نور مناسبی داشته باشید لازم است از نور و سافت باکس مناسب استفاده کنید تا به در صورت لزوم نور را کم و زیاد کنید تا به نور مورد نظر برسید.استفاده از نورهای مستقیم توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به طور متمرکز به یک نقطه نور دهد.

سه پایه نور

نور ها نیز احتیاج است که در جای خود ثابت بمانند چون زاویه نورپردازی نیز مانند زاویه دوربین باید ثابت بماند و در صورت نیاز جابه‌جا شود.

سیستم یا لپتاب

شما به راحتی با اتصال یک سیم از دوربین به سیسم خود می‌تواند بلافاصله بعد از گرفتن عکس‌ها آن‌ را در صفحه نمایش سیستم خود ببینید که کیفیت بالاتری دارد و نسبت به صفحه نمایش دوربین بزرگ‌تر است و اگر ایرادی در تصویر باشد راحت تر متوجه آن خواهید شد.

 رفلکتور

شما به طور کلی باید در عکاسی محصولات تمرکز زیادی بر روی کار داشته باشید وتا به بهترین شکل انجام شود حذف نورهای اضافه،بازتاب‌های نور و … که به کمک رفلکتور می‌توانید این کار را انجام دهید.

کلام آخر

به طور کلی این تجهیزات از مهم ترین وسایلی است که شما باید در هنگام عکاسی محصول داشته باشید.به غیر از این تجهیزات شما می‌توانید از برخی وسایل های مختلف که جنبه‌ی تزئینی دارد را متناسب با محصول اصلی استفاده نمایید تا تصاویر خود را پر تر کنید.البته شابان به ذکر است که این سبک از عکاسی نیز مانند هر سبک دیگر تکنیک‌های بسیار زیادی دارد و مهارت های خاص خود را لازم دارد.

ادیت این عکاس ها مهارت خاص خود را لازم دارد و نیاز است که باز هم در نرم افزار نور و رنگ آن ها اصلاح شود و به بهترین کیفیت و نتیجه برسد.

عکاسی محصول

نظر خود را با ما در میان بزارید