جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
هوش مصنوعی در عکاسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هوش مصنوعی در عکاسی

هوش مصنوعی در عکاسی

از هوش مصنوعی در عکاسی چگونه استفاده می‌شود؟

از هوش مصنوعی برای برای کمک به بهبود دنیا به روش‌های مختلف استفاده می‌شود حتی اگر متوجه آن نباشید. اگر شما یک عکاس باشید، ممکن است حتی متوجه آن نباشید که دوربین‌های دیجیتال شما هر بار که شاتر را فشار می‌دهید،از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.علاوه بر اینکه دوربین شما از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند، بسیاری از عکاسان حتی برای انجام کارهایی برای کمک به بهبود عکاسی یا حتی سرعت بخشیدن به آن به هوش مصنوعی روی آوردند.

حتما بخوانید:تأثیر هوش مصنوعی در عکاسی

هوش مصنوعی (AI) چیست؟

ازهوش مصنوعی (AI) امروزه در بسیاری از جنبه‌های مختلف جهان شروع به استفاده شده است. هوش مصنوعی به کامپیوترها این اجازه را می‌دهد تا کارهایی انجام دهند که معمولا به هوش واقعی انسان نیاز دارند. از نمونه های آشنای آن می‌توان به سیری اپل، الکسای آمازون و دستیار گوگل اشاره کرد.این نوع دستیار دیجیتالی می‌تواند حرف شما را بفهمد و کلماتی که شما می‌گویید را به کارهای مختلف تبدیل کند.موتورهای جست و جو مانند گوگل نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. بسیاری از نرم افزار های موجود و حتی فوتوشاپ و نظیر آن برای انجام بسیاری از کارها ار هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکپبارچه دوربین ها

در حالی که هوش مصنوعی در نرم افزارها به تازگی در حال پیشرفت است اما در دوربین های دیجیتال چند سالی می‌شود که در حال استفاده است و شاید بسیاری از افراد همچنان هم ندانند که این کارایی‌های هوش مصنوعی است.

تشخیص چهره

مهم‌تر از همه،بسیاری از دوربین‌های دیجیتال جدید دارای تشخیص چهره و سوژه هستند.خیلی عکاسان پرتره عاشق توانایی سیستم فوکوس خودکار دوربین برای تشخیص فوری چهره هستند.این هوش مصنوعی به حدی پبشرفته است که می‌تواند چهره حیوانات و پرندگان را نیز تشخیص دهد.

رفع قرمزی چشم

حتی چیزهایی که قبلا باعث آزار عکاسان می‌شد، اکنون با هوش مصنوعی در دوربین درست شده است. بسیاری از دوربین‌ها با استفاده از یک گزینه اجازه می‌دهند تا تنظیماتی را برای رفع خودکار قرمزی چشم روی سوژه عکس شما روشن کند. این فناوری از هوش مصنوعی برای انتخاب صحیح چشم و همچنین و حذف رنگ قرمز استفاده می‌کند.

تشخیص نور

برخی از دوربین‌ها و لوازم جانبی حتی از فناوری هوش مصنوعی برای نوردهی مناسب و عکاسی از یک صحنه استفاده می‌شود. این ابزارها به عکاسان کمک می‌کند تا کمتر بر روی تنظیمات دوربین تمرکز کنند و همچنین به افرادی که تازه کار با دوربین را شروع کردند کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی از نور خود مطمئن شوند.

حتما بخوانید:نورپردازی در عکاسی

زوم و تقویت

زوم و بهبود تصاویر شما نیز با هوش مصنوعی امکان پذیر است. چه بخواهید زوم کنید و رزولوشن اصلی را حفظ کنید و یا وضوح عکس‌های خود را برای چاپ بزرگ افزایش دهید.در حالی که برای انجام این کار نیاز به نرم افزار هست برخی از دوربین‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا این کار را با دوربین انجام دهید.

کلام آخر

البته باید به این موضوع اشاره کرد که مانند تمامی فناوری‌های دیگر، هوش مصنوعی همیشه عالی نیست. گاهی اوقات با بروز مشکلاتی می‌توان متوجه این موضوع شد که هوش مصنوی کاملا کامل نیست.با این حال، این ویژگی‌‌ها به طور مداوم توسط سازنده‌های دوربین شما اصلاح و به روز می‌شود.شما باید توجه داشته باشید که حتما دوربین خود را آپدیت کنید. هوش مصنوعی این امکان را به دوربین و شما می‌دهد که به کمک آن تصاویر شگفت انگیزی خلق نمایید

اگر علاقه داشتید بدانید هوش مصنوعی تا چه حدی می‌تواند تصویری طبیعی و واقعی ثبت کند، پیشنهاد من به شما این است که مقاله‌ی (سونی متوجه ساخته‌ی هوش مصنوعی نشد) را مطالعه کنید.

نظر خود را با ما در میان بزارید